رویکرد دبیرخانه خدمت رضوی در خراسان‌جنوبی/ از آزادی زندانیان غیر عمد تا اطعام رضوی

مسئول دبیرخانه خدمت رضوی در خراسان جنوبی گفت: در بحث نذر امام قصد داریم در مورد آزادی مادران و بانوان معسر زندانی غیر عمد استان با کمک ستاد دیه و انجمن زندانیان استان، نذورات مردمی را جمع آوری کرده و نسبت به آزاد سازی این افراد اقدام کنیم.

«محمدعلی ابراهیمیـ مسئول دبیرخانه خدمت رضوی در خراسان جنوبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از بیرجند، اظهار داشت: به مناسبت ایام رحلت پیامبر (ص)، شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) دبیرخانه خدمت رضوی استان برنامه های زیادی در سه عنوان “نذر شفا”، “نذر رضا(ع)” و “روضه رضا(ع)” پیش بینی کرده است. 

وی افزود: پویش ایران خانه حضرت رضا(ع) با شعار “ما همه خادم الرضا هستیم نجات انسان رسم مسلمانی” با سه برنامه عمده در استان اجرا می‌شود. 

مسئول دبیرخانه خدمت رضوی در خراسان جنوبی بیان داشت: برنامه روضه رضا(ع) مراسم عزاداری است در تمامی مراکز خدمات رسان استان از نظامی و انتظامی گرفته تا بیمارستان‌ها، زندان‌ها، مراسم خانگی، مساجد و هیئت ها برگزار می‌شود و ان شاءالله یک بسته تبرک به همراه پرچم در این برنامه ها توزیع خواهد شد. 

ابراهیمی عنوان داشت: در شب شهادت امام رضا (ع) تجمعی توسط خادمیاران و مردم بعد از نماز مغرب و عشاء در محل شهدای باقریه بیرجند انجام می‌شود. 

وی به برنامه نذر شفا اشاره و اظهار داشت: این برنامه با هدف خدمت رسانی به بیماران کرونایی، پرداخت هزینه‌های دارویی و درمانی بیماران کرونایی که در بیمارستانها یا خانه ها هستند و دلجویی از خانواده هایی که دو نفر از اعضای خانواده به دلیل بیماری کرونا فوت کردند برگزار می‌شود. 

مسئول دبیرخانه خدمت رضوی در خراسان جنوبی گفت: از خانواده های خادمیارانی که عضو خانواده آنها بر اثر کرونا فوت کردند نیز دلجویی خواهد شد. 

ابراهیمی بیان داشت: روز شهادت امام رضا (ع) با حضور در بیمارستان ولی عصر (عج) از کادر درمان تقدیر و کادر درمان و بیماران از غذای متبرک حضرت رضا (ع) متنعم خواهند شد. 

وی با بیان اینکه برنامه حضور در بیمارستانها در شهرستانهای استان نیز برگزار خواهد شد، افزود: در بحث نذر امام قصد داریم در مورد آزادی مادران و بانوان معسر زندانی غیر عمد استان با کمک ستاد دیه و انجمن زندانیان استان، نذورات مردمی را جمع آوری کرده و نسبت به آزاد سازی این افراد اقدام کنیم. 

مسئول دبیرخانه خدمت رضوی در خراسان جنوبی گفت: برنامه نذر امام در راستای آزادی مادران و بانوان معسر زندانی غیر عمد تا پایان سال ادامه دارد. 

ابراهیمی بیان داشت: توزیع دو هزار بسته معیشتی و بهداشتی بین نیازمندان استان، برپایی ایستگاه فرهنگی، اجتماعی و سلامت و تهیه لوازم التحریر، کیف و کفش برای دانش آموزان نیازمند و محروم با همکاری کانون های خدمت رضوی محلات و ‌ مساجد استان از دیگر برنامه های پیش بینی شده است. 

وی عنوان داشت: تلاش می‌شود بتوانیم با توجه به اقداماتی که انجام شده نذورات مردمی را جمع آوری کرده و برنامه اطعام رضوی را در شب و روز شهادت امام رضا (ع) در هیئت ها و روضه های خانگی داشته باشیم. 

مسئول دبیرخانه خدمت رضوی در خراسان جنوبی گفت: دبیرخانه خدمت رضوی خراسان جنوبی ۱۵۰ کانون دارد و تمام این کانون ها در این برنامه ها همکاری دارند. 

ابراهیمی خاطرنشان کرد: مردم و هم استانی ها میتوانند نذورات خود را به شماره کارت ۶۱۰۴۳۳۷۶۶۶۹۷۳۱۹۱ شماره حساب ۵۸۵۳۳۸۳۰۸۸ و شناسه واریز ۱۱۰۰۳۶۱۳۰ به نام درآمد و هزینه آستان قدس رضوی واریز کنند. 

انتهای پیام/


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + 8 =