آیین اختتامیه مسابقه کتابخوانی «دولت سری و زیر نور مهتاب»

آیین اختتامیه و قرعه کشی مسابقه کتابخوانی “دولت سری و زیر نور مهتاب” با حضور فعالان فرهنگی در محل امامزادگان باقریه بیرجند برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، «علی سبحانی» مدیر موسسه آفرینش‌های رسانه‌ای آیینه شامگاه دوشنبه در آیین قرعه‌کشی مسابقه کتابخوانی کتاب‌ های دولت سری و زیر نور مهتاب، اظهار داشت: موسسه آیینه از سال ۱۳۹۹ با چشم انداز تأثیرگذاری مثبت و تحول‌گرا در عرصه تولید، توزیع و مصرف محتوای رسانه‌ای اعم از دیداری، شنیداری و مکتوب راه اندازی شد.

وی افزود: فعالیت این موسسه با توجه به اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی و در راستای شکل‌گیری و تحقق تمدن نوین اسلامی بر بستر جامعه ایرانی، طرح ریزی شده است.

وی عنوان داشت: یکی از بخش هایی که از ابتدا در موسسه پیگیر را اندازی آن بودیم واحد تاریخ شفاهی بوده است.

مدیر موسسه آفرینش‌های رسانه‌ای آیینه با بیان اینکه تاریخ شفاهی، یکی از شیوه‌های پژوهش در تاریخ است، گفت: شرح و شناسایی وقایع، رویدادها و حوادث تاریخی براساس دیده‌ها، شنیده‌ها و عملکرد شاهدان، ناظران و فعالان آن ماجراها، ازجمله اهداف تاریخ شفاهی است.

سبحانی ادامه داد: یکی از خروجی هایی که از این تحقیقات به عمل می آید تولید کتاب است اما متاسفانه اکثر کتاب هایی که در استان ما چاپ می شود در کتاب فروشی ها و حتی قبل از آن در انتشارات خاک می خورد و به دست مخاطب اصلی آن نمی رسد.

وی با اشاره به دلایل این موضوع گفت: قیمت بالای کتاب ها و عدم احساس نیاز به خواندن کتاب از مهمترین دلایل عدم اقبال مردم به خرید و مطالعه کتب است اما یکی از دلایل اینکه چرا اکثر کتاب های ما با عدم استقبال مخاطبین همراه است، عدم معرفی درست کتاب به مردم است.

مدیر موسسه آفرینش‌های رسانه‌ای آیینه ادامه داد: از همین روی مسابقه کتاب‌خوانی با محوریت کتاب های زیر نور مهتاب که شامل خاطرات زندگی آزاده گرانقدر، آقای رخشانی است و دیگری کتاب دولت سری که شامل بخشی از تاریخ شفاهی اسرای اردوگاه موصل ۲ در عراق است که توسط ۶ راوی که ۳ نفر آن ها از استان خراسان جنوبی هستند را انتخاب کردیم.

سبحانی ضمن بیان اینکه برای هر کتاب ۳۰ جایزه ۲ میلیون ریالی در نظر گرفتیم که در مجموع ۱۲۰ میلیون ریال هزینه جوایز شد، عنوان کرد: در این خصوص سازمان ها و نهادهای فرهنگی مختلفی ازجمله، سپاه انصارالرضا، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، حوزه هنری خراسان جنوبی و بسیاری از مجموعه های فرهنگی دیگر در بخش های مختلف این مسابقه یاری رسان ما بودند.

وی با اشاره به روش های تبلیغ و معرفی کتاب بیان داشت: چاپ و نصب بنر در مکان های شلوغ، توزیع پوستر در تمام مساجد شهر بیرجند، تبلیغات گسترده در فضای مجازی و به ویژه در سامانه شاد از جمله آن‌ها بوده است.

سبحانی راه اندازی تیم های فروش در مساجد، مدارس و مکان های پرمخاطب از جمله مراسمات هیئات در ایام محرم، همچنین مکاتبه با همه ادارات و ارگان های خصوصی و دولتی جهت معرفی مسابقه را از دیگر اقدامات در این زمینه دانست و افزود: با ارتباطی که با آزادگان اردوگاه موصل ۲ و الرمادی گرفتیم توانستیم کتاب ها را به آن ها معرفی کنیم و تعداد زیادی از کتب را از این طریق به فروش برسانیم.

وی با بیان اینکه یکی از ابتکارات ما در این مسابقه راه اندازی یک مسابقه دیگر در دل مسابقه کتابخوانی بود، گفت: قرائت خاطرات منتخب کتاب توسط مخاطبین و انتشار و اشتراک گذاری در فضای مجازی هم به معرفی بهتر کتاب در بین جوانان کمک کرد و هم جذابیت های بیشتری به مسابقه کتابخوانی داد.

مدیر موسسه آفرینش‌های رسانه‌ای آیینه خاطرنشان کرد: با این کار حتی افرادی را که حاضر نبودند هزینه ای برای خرید کتاب بپردازند و یا انگیزه مطالعه نداشتند را به خرید و خواندن کتاب ترغیب کردیم و توانستیم در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی گامی کوچک برداریم.

انتهای پیام/۳۶۳۵


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × پنج =