ثبت ۶۸۰ مورد وقف در شهرستان قائنات

مدیر اوقاف و امور خیریه قائنات گفت: سال گذشته ۶ مورد وقف در شهرستان ثبت شد که مجموع موقوفات استان را به ۶۸۰ مورد رساند.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از قائن، حجت الاسلام «علی‌ رمضانپور» رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان قائنات در نشست خبری به مناسبت دهه وقف (۱۲ تا ۲۲ مهر ماه) اظهار داشت: وقف برکات فراوانی دارد و باعث جاودانه شدن نام واقف در طول تاریخ می‌شود.

وی افزود: وقفی که صورت می‌گیرد سه برکت به همراه دارد؛ اولا وقف باعث ایجاد اشتغال و خدمت‌دهی می‌شود، دوما که از درآمد آن طبق نیت واقف برای موقوفه علیهم از ملک موقوفه هزینه می‌شود و سوما این مه نام واقف برای همیشه در تاریخ ثبت می‌شود و همچنین برای واقف اجر و پاداش در نظر گرفته می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان قاینات با بیان این که در سال جاری تا کنون ۶ وقف جدید در این شهرستان به ثبت رسیده است گفت: در راستای اجرای طرح مودت در طی سال جاری نیز بیش از ۵۰۰ میلیون تومان کمک های نقدی و غیر نقدی در ساخت بقاع و موقوفات شهرستان هزینه شده است.

رمضان پور با بیان این که نزدیک به ۶۸۰ موقوفه و ۲ هزار رقبه در قاین وجود دارد، افزود: قریب به ۲ هزار خانوار از برکات این موقوفات اعم از تجاری، مسکونی، کشاورزی، اداری، آموزشی، فرهنگی، خدماتی، صنعتی و درمانی بهره‌مند می‌شوند.

وی با بیان این که بیشترین موقوفات برای کمک به عزاداری امام حسین(ع) به ثبت رسیده است، عنوان داشت: ۲۵۰ مسجد تحت نظارت اداره اوقاف وامور خیریه شهرستان قرار دارد.

رمضان پور تصریح کرد: تاکنون ۸۵ حکم برای هیئت امنای این مساجد صادر شده است  و ۱۱۰ خادم این مساجد از مزیت بیمه نیز برخوردار می‌باشند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان قاینات از توزیع ۵۰۰ بسته غذایی به ارزش هر بسته ۲۵۰ هزار تومان و ۵۵ بسته حمایتی تحصیلی از سوی این اداره در بین نیازمندان از محل نیات واقفین خبر داد.

حجت الاسلام رمضان پوربا اشاره به فعالیت های این نهاد در عرصه های مختلف بیان داشت: در حوزه عمرانی ۱۲ واحد مسکونی در سال جاری به صورت مشارکتی در حال ساخت است که ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی به طرح های فرهنگی اوقاف اشاره کرد و افزود: طرح آرامش بهاری، نشاط معنوی، ضیافت الهی، بصیرت عاشورایی، سوگواره یاس نبوی در طول سال برگزار می‌شود و همچنین چهل و سومین مرحله شهرستانی مسابقات قرآنی به صورت منطقه ای با حضور ۱۷۰ نفر برگزار شد و ۲۰ نفر از شرکت کنندگان شهرستان نیز به مرحله استانی راه یافتند.

انتهای پیام/


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − 4 =