خراسان جنوبی چهارمین استان کم بارش کشور

رئیس گروه پیش بینی و صدور پیش آگاهی‌های جوی خراسان‌جنوبی گفت: خراسان جنوبی در سال آبی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ چهارمین استان کم بارش کشور بود.

«جواد نخعی» امروز در گفتگو با خبرنگار فارس از بیرجند اظهار داشت: خراسان‌جنوبی پس‌از استان‌های هرمزگان، کرمان و سیستان‌وبلوچستان چهارمین استان کم بارش کشور بوده است.

رئیس گروه پیش بینی و صدور پیش آگاهی‌های جوی خراسان‌جنوبی افزود: در سال آبی گذشته به طور متوسط ۶۱ میلی‌متر باران در خراسان جنوبی بارید که در بلندمدت ۴۶ درصد و در مقایسه با سال قبل‌از آن ۶۲ درصد کاهش داشته‌است.

وی بیان داشت: بارش‌های سال آبی گذشته ۵۴ درصد منابع آبی استان را تامین کرد.

رئیس گروه پیش بینی و صدور پیش آگاهی‌های جوی استان با بیان اینکه در هیچ استان کشور در این مدت افزایش بارش را شاهد نبودیم گفت:میانگین بارش‌های کشوری ۱۴۳ میلی‌متر باران بود که نسبت‌به میانگین بلندمدت ۳۹ درصد و نسبت‌به سال پیش‌از آن ۵۱ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

نخعی افزود: کمترین بارش در نهبندان با ۵۱ میلی‌متر و بیشترین بارش در فردوس با ۸۷ میلی‌متر ثبت‌شده است.

وی گفت: میانگین بارش در مرکز استان هم ۶۴ میلی‌متر بود که در مقایسه با سال قبل که ۲۰۵ میلی‌متر بوده ۶۹ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

رئیس گروه پیش بینی و صدور پیش آگاهی‌های جوی استان در خصوص پیش بینی بارش‌های امسال هم بارش‌های فصل پاییز را نرمان و کمتر از نرمال اعلام کرد و گفت: در آبان ماه بارش‌ها در قاین، حاجی آباد، بیرجند، درمیان و سربیشه ۵ تا ۱۰ میلیمتر کمتر از نرمال خواهد بود.

نخعی افزود: بر اساس آخرین پیش بینی‌ها بارش‌ها در مهر، آذر و دی نرمال است.

وی گفـت: میانگین بارش‌های پاییزی در خراسان جنوبی ۱۹.۶ میلیمتر است.

انتهای پیام/۳۶۳۵


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × دو =