۷۳درصد مردم خراسان‌جنوبی دُز اول واکسن کرونا را دریافت کردند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: تاکنون ۷۳.۸ درصد جامعه هدف استان واکسن دُز اول و ۳۵ درصد نوبت دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

محمد دهقانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، در خصوص آخرین وضعیت بیماران کرونایی در استان خراسان‌جنوبی، اظهار داشت: از روز نخست ورود این ویروس به استان تا روز گذشته ۸۸ هزار و ۱۱۵ تست مولکولی کرونا در استان انجام شد که منجر به شناسایی ۳۱هزار و ۹۱۴ بیمار شد.

وی با اعلام اینکه از این میزان تاکنون ۳۰هزار و ۶۸۲ بیمار مبتلا به کرونا بهبود یافته و یا در قرنطینه خانگی بسر می‌برند، بیان داشت: همچنین تعداد فوتی‌های ناشی از این بیماری در استان به یک هزار و ۱۶۲ نفر رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه در حال حاضر ۱۶۴ بیمار با علایم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری هستند که ۷۰ نفر کرونا مثبت‌اند، اضافه کرد: از این تعداد ۱۷ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال ۹ نفر نامساعد است.

دهقانی همچنین به روند واکسیناسیون کرونا در استان اشاره و مطرح کرد: تا امروز ۴۲۵ هزار و ۹۱۹ نفر واکسن نوبت اول و ۲۰۲ هزار و ۳۰ نفر واکسن نوبت دوم را دریافت کردند.

وی با بیان اینکه شهرستان بیرجند با تزریق دُز اول واکسن کرونا به ۷۷.۶ درصد جامعه هدف در واکسیناسیون استان پیشتاز است، اضافه کرد: در شهرستان‌های خوسف ۷۴.۵ درصد، نهبندان ۷۲.۹ درصد، فردوس ۷۲.۸ درصد، بشرویه ۶۹.۶ درصد، سربیشه ۶۹.۳ درصد، زیرکوه ۶۹.۳ درصد، سرایان ۶۸.۵ درصد، درمیان ۶۶.۳ درصد، طبس ۶۱.۹ درصد و قائنات ۶۱.۴ درصد از جامعه هدف دُز اول واکسن کرونا را دریافت کردند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند به روند تزریق دُز دوم واکسن کرونا در استان اشاره و تصریح کرد: شهرستان فردوس با ۴۲.۷ درصد بیشترین و طبس با ۲۹ درصد کمترین تزریق دُز دوم واکسن را داشتند.

دهقانی با اشاره به اینکه تاکنون ۷۳.۸ درصد جامعه هدف استان واکسن دُز اول و ۳۵ درصد نوبت دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند، اعلام کرد: ۴۳ هزار دُز واکسن کرونا عصر امروز وارد خراسان‌جنوبی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: محموله جدید واکسن کرونا شامل ۳۵ هزار دُز واکسن سینوفارم، ۴ هزار دُز برکت و ۴ هزار دُز آسترازنکا است.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت − 7 =