۸۸ روستای خراسان جنوبی از خدمات اینترنت پرسرعت بهره‌مند شدند

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال ۸۸ روستای خراسان جنوبی از خدمات اینترنت پرسرعت ADSL بهره‌مند شدند.

خبر طبس: مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال ۸۸ روستای خراسان جنوبی از خدمات اینترنت پرسرعت ADSL بهره‌مند شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی طبس، علی دلگیر در نشست مدیران واحدهای تابعه وزارت ارتباطات و فناوری خراسان جنوبی اظهار داشت: در حال حاضر ضریب نفوس تلفن ثابت در سطح استان به ۴۲ درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه هنوز اپراتور رایتل در استان به طور کامل راه‌اندازی نشده و ضریب نفوذ آن یک هزارم درصد است، گفت: هم اکنون اپراتور همراه اول در استان از ضریب نفوذ ۴۳ درصد و ایرانسل نیز از ضریب نفوذ ۱۸.۷ درصد برخوردار است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی بیان کرد: همچنین تعداد مشترکین ثابت تلفن در سطح استان به ۲۵۶ هزار و ۹۱۶ رسیده است.

ضریب نفوذ خطوط پرسرعت اینترنت ADSL در استان ۱۴.۱۸ درصد است

دلگیر ضریب نفوذ خطوط پرسرعت اینترنت ADSL در استان را ۱۴.۱۸ درصد دانست و افزود: در حال حاضر ۳۰ هزار و ۵۰۰ خط اینترنت دایری و ۴۱ هزار و ۵۰۰ خط اینترنت پرسرعت منصوبه در سطح استان فعال است.

وی با اشاره به اجرای طرح USO در خراسان جنوبی بیان داشت: خدمات ارائه شده در این طرح به سه شکل اینترنت پرسرعت ADSL، ارتباط تلفن خانگی و تلفن همگانی انجام شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی با بیان اینکه در راستای اجرای این طرح از ابتدای امسال تا‌کنون تعداد ۸۸ روستا از خدمات اینترنت پرسرعت ADSL بهره‌مند شدند، بیان داشت: همچنین در این راستا ۱۵ روستا از تلفن خانگی برخوردار شدند و در ۳۰ روستا نیز تلفن همگانی نصب شده است.

دلگیر به ارائه اینترنت WIMAX در سطح خراسان جنوبی اشاره کرد و افزود: هم اکنون تعداد یک‌هزار و ۳۸۶ کاربر و ۵۴۳ مشترک اینترنت وایمکس در سطح استان وجود دارد و ضریب نفوذ این اینترنت در سطح استان به ۲۱ درصد رسیده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر تعداد ۱۳۳ ایستگاه رادیویی SAP در خراسان جنوبی فعال است، یادآور شد: همچنین هم اکنون تعداد چهار ایستگاه ISDP و هشت ایستگاه ISP در سطح استان وجود دارد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی اظهار کرد: خوشبختانه در خراسان جنوبی همکاری و مشارکت خوبی در راستای ارتباطات و فناوری برقرار شده و با همکاری یکدیگر کاری چالشی آغاز شده است.

منبع: خبرگزاری مهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + پانزده =