سرمایه گذاری ۹۱۰ میلیارد ریالی در پروژه‌های عمرانی خراسان جنوبی

سرپرست اداره کل راه وشهرسازی خراسان جنوبی گفت: سال گذشته ۹۱ میلیارد تومان در پروژه‌های راه و شهرسازی این استان سرمایه‌گذاری شده است.

خبر طبس: سرپرست اداره کل راه وشهرسازی خراسان جنوبی گفت: سال گذشته ۹۱ میلیارد تومان در پروژه‌های راه و شهرسازی این استان سرمایه‌گذاری شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی طبس، مهدی جعفری در دومین جلسه بررسی و پیگیری مصوبات سفر معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور به استان و نیز روند اجرایی پروژه های نیمه تمام با اشاره به اینکه اعتبار امسال این اداره کل ۱۰۲ میلیارد تومان است اظهارکرد: ۱۸ میلیارد تومان از این اعتبارات استانی و ۸۳ میلیارد تومان اعتبارات ملی است.

وی گفت: سال گذشته ۹۱ میلیارد تومان در پروژه های راه و شهرسازی استان سرمایه گذاری شده است که تلاش می شود امسال نیز به هیم میزان اعتبار ملی جذب کنیم.

وی افزود: پیمانکاران پروژه‌های راه وشهرسازی اعلام آمادگی کرده‌اند تا در صورت تخصیص ۱۰۰ درصد اعتبار، پروژه های نیمه تمام را تا پایان سال تکمیل کنند.

سرپرست اداره کل راه وشهرسازی خراسان جنوبی تصریح کرد: ۲۰ میلیارد تومان نیز برای روکش آسفالت جاده های بین شهری استان نیاز است.

مدیرکل آموزش وپرورش خراسان جنوبی در این جلسه اظهارکرد: ۲ هزار و۲۰۰ آموزشگاه در استان از اول مهرماه میزبان ۷ هزار دانش آموز است.

عباس لامعی بیان کرد: سهم اعتبار فرهنگی آموزش پرورش استان ناچیز است و ۹۹ درصد صرف پرداخت حقوق کارمندان می شود.

وی افزود: این اداره کل با توجه به طرح انسدادی بیسوادی که یک طرح ملی است و در راستای ریشه کن کردن بیسوادی نیاز به اعتبار ویژه دارد.

مدیرکل آموزش وپرورش خراسان جنوبی بیان کرد: در بخش عمرانی نیز ۲۶ طرح, ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که برای تکمیل ۲۰ درصد باقی مانده اعتبار نیاز است.

لامعی بیان کرد: در حال حاضر در استان ۳۰ مدرسه به صورت دو شیفت فعالیت می کنند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران در این جلسه اظهارکرد: مجتمع فرهنگی ایثار ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که برای تکمیل آن اعتبار نیاز است.

حسین معصومی بیان کرد: ۶۶ گلزار شهدا نیاز به بازسازی دارد که استاندار خراسان جنوبی در این راستا و رفع مشکلات ان قول مساعد داده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: این سازمان ۹۹ پروژه نیمه تمام دارد که ۳۳ پروژه بالای ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

هاشم ولی پور مطلق افزود: از این تعداد ۱۹ پروژه دربخش دامپروری و هشت پروژه در بخش گلخانه ای است.

وی بیان کرد: برای تکمیل ۳۳ پروژه مزبور ۱۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است.

منبع: تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − 4 =