طرح ضربتی و حمایتی خرید زرشک از هفته آینده در خراسان‌جنوبی

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، اسماعیل قادری‌فر امروز در جمع مردم روستای افین شهرستان زیرکوه اظهار کرد: ظرف یک هفته آینده با اخذ مجوز نهایی شورای قیمت‌گذاری محصولات اساسی کشاورزی، محصول زرشک هم در سبد خرید حمایتی، تضمینی و توافقی وزارت جهاد کشاورزی قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان تعاون روستایی ایران هدف از این اقدام را رفع دغدغه کشاورزان اعلام کرد و افزود: در سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی پرداختن به رفع دغدغه زرشک کاران مصوب شد و به عنوان یک اولویت و چالش اساسی در برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفت.

وی بیان داشت: در گام اول هدف حذف واسطه‌ها و دلالان است تا محصول ناب زرشک با بهترین قیمت از زرشک کاران خریداری شود.

قادری گام دوم حمایتی از زرشک کاران را احداث بارگاه‌های مدرن و سردخانه‌های پیشرفته با مشارکت کشاورزان و اعطای تسهیلات ارزان قیمت به شرکت‌های تعاونی تولیدی کشاورزی دانست که تا سال زراعی آینده عملیاتی خواهد شد تا کشاورزان دیگر در فصل برداشت نگران بازار نباشند.

مدیرعامل سازمان تعاون روستایی کشور همچنین در خصوص زعفران گفت: به موقع در این حوزه با طرح خرید حمایتی ورود کردیم و در کنار کشاورزان هستیم و اجازه سودجویی به دلالان در بازار زعفران را نخواهیم داد.

سلمان اسحاقی، نماینده مردم شهرستان‌های قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی هم در این بازدید از اختصاص تسهیلات ۴ یا ۵ درصدی به زرشک کاران برای ایجاد بارگاه‌های زرشک خبر داد.

وی افزود: علاوه بر این مقرر شده تسهیلاتی به تعاونی‌ها داده شود تا همه زرشک موجود در انبارها، بارگاه‌ها و سردخانه‌ها خریداری شود و انبار‌ها برای زرشک سال زراعی آتی خالی باشد تا کشاورزان دغدغه نداشته باشند.

انتهای پیام/۳۶۳۵


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + یک =