مدیر عامل شرکت مخابرات ایران: افزایش تعرفه نداریم، متعادل‌سازی تعرفه‌ها در دستور کار است

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، «مجید سلطانی» امروز در نشست خبری کشوری که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شده بود، اظهار داشت: تعرفه‌های تلفن ثابت از سال ۱۳۸۴ تغییر نکرده است، ما به هیچ وجه به دنبال افزایش تعرفه نیستیم و فقط موضوع حداقل هزینه نگهداری برای هر خط تلفن مطرح است.

مدیر عامل شرکت مخابرات ایران افزود: شورای رقابت پذیرفته است که درآمد‌های ما کفاف هزینه را نمی‌دهد، همه اسناد و مدارک را به شورای رقابت داده‌ایم و شورای رقابت هم استدلال‌های ما را پذیرفت و قرار شد این فرمول به تأیید کمیسیون تنظیم مقررات هم برسد تا ما بتوانیم به قول‌هایی که در خصوص افزایش کیفیت توسعه به مردم داده‌ایم، عمل کنیم.

وی در توضیح استدلال برای افزایش تعرفه‌های تلفن ثابت، عنوان کرد: هر خط تلفنی که اکنون در سراسر کشور کار می‌کند چه مشترک مورد نظر کار کند و چه کار نکند برای مخابرات هزینه دارد، چون ما نمی‌توانیم دستگاه‌ها را خاموش کنیم و دائم باید نگهداری انجام شود بنابراین موضوع نگهداری در بخش زیرساخت و شبکه اصلی مخابرات باید انجام شود و بسیار هزینه بر است و این ارتباطی به کارکرد مشترک ندارد و شبکه عظیم چهار لایه مخابرات باید شبانه روزی کار کند.

مبلغ پایه ۴۵ ریال به ازای هر دقیقه مکالمه ثابت

به گفتۀ وی بر همین اساس به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، جدولی پیشنهاد شده است که بر اساس آن مناطق کشور بر اساس اقلیم و جغرافیای کشور متفاوت باشد و اگر این جدول به تصویب کمیسیون تنظیم مقررات هم برسد، بر اساس آن می‌توان حداقل هزینه نگهداری را لحاظ کرد.

سلطانی افزود: در خط تلفن ثابت این که مشترک چقدر کار می‌کند هزینه‌های خود را دارد، اما در بخش مکالمه پیشنهاد ما این است که هر جایی و با هر عددی که مصوب شد مشترکان تا آن حد از دادن تعرفه و هزینه مکالمه معاف باشند و سعی ما این است که تا آن عدد، شارژ هزینه مکالمه بر اساس پالس یا دقیقه نداشته باشیم.

مدیر عامل شرکت مخابرات ایران بیان کرد: با توجه به جلسات امیدوارکننده‌ای که با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، همچنین مدیران سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی داشته ایم افق را بسیار روشن می‌بینیم و انتظار داریم با شرکت مخابرات سریع و فوری مساعدت شود.

به گفتۀ وی مدل تعرفه‌گذاری شورای رقابت براساس دقیقه و مبلغ پایه ۴۵ ریال به ازای هر دقیقه مکالمه ثابت به ثابت داخلی شهری است و این فرمول کف تعرفه را تعیین می‌کند، براساس این فرمول، حداقل دقیقه‌ای که مخابرات برای مشترکان منظور خواهد کرد، ۳۵۰۰ دقیقه در شهرهای بزرگ، ۲۵۰۰ دقیقه در سایر شهرها و ۱۵۰۰ دقیقه در روستاها است.

وی تصریح کرد: یعنی مشترک از تلفن استفاده کند یا نکند مخابرات ۳۵۰۰ دقیقه را برای او منظور می‌کند، به عبارت دیگر اگر مشترک کمتر از ۳۵۰۰ دقیقه در ماه از  خط تلفن ثابت خود استفاده کند باید همان ۳۵۰۰ دقیقه را بپردازد و اگر مشترک بیشتر از ۳۵۰۰ دقیقه در ماه از خط تلفن ثابت خود استفاده کند باید هزینه عدد بالاتر را بپردازد.

سلطانی با بیان اینکه در کشور ۲۰ میلیون مشترک تلفن ثابت داریم، عنوان کرد: ۶ میلیون مشترک پهنای باند ثابت نیز داریم ولی با این وجود رضایت مشتریان براساس شاخص‌ها ۸۵ درصد است و کیفیت شبکه در تمام مناطق از حد استاندارد بهتر است.

۳۰۰ هزار نفر مشترک تفلن ثابت خراسان جنوبی

مدیرعامل مخابرات منطقه خراسان جنوبی نیز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در حاشیه این جلسه اظهار دات: تعادل بین درآمد و هزینه برای برون رفت شرکت مخابرات از زیان‌دهی مهم است و تعرفه خدمات مخابراتی در تمام بخش‌ها حدود ۱۲ سال افزایش نیافته است.

حسن آذری نصرآباد تصریح کرد: تغییر تعرفه‌ها فقط در بخش مکالمه و تلفن ثابت است و در حوزه اینترنت تعرفه‌ها و هزینه‌ها به روال سابق محاسبه می‌شود.

وی بیان کرد: به دنبال توسعه شبکه‌های جدید نیز هستیم و اکنون علاوه بر ۸۶ هزار و ۷۲۱ مشترک ADSL، یک هزار و ۵۳۲ مشترک VDSL هم داریم، همچنین ۲ هزار و ۶۹۹ مشترک FTTH در استان داریم.

به گفتۀ وی مشترکین فعال تلفن ثابت در خراسان جنوبی حدود ۳۰۰ هزار نفر هستند و ۶ شرکت FCF در استان فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/۳۶۳۵


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 + 12 =