آغاز طرح‌های راهداری زمستانی در خراسان‌جنوبی

«اسدالله جلال‌زاده» امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از بیرجند اظهار داشت: ۱۷ هزار و ۸۰۰ کیلومتر راه‌های استان تحت پوشش راهداری زمستانی قرار می‌گیرد. 

وی با بیان اینکه در طرح راهداری زمستانی امسال ۲۷ راهدارخانه بین راهی و مرکزی جانمایی شده است، افزود: همچنین ۱۳۶ دستگاه ماشین‌آلات سبک، نیمه‌سنگین و سنگین در راهداری زمستانی امسال در تمامی راهدارخانه‌ها مستقر خواهند شد.

وی تصریح کرد: امسال ۹۰ دستگاه ماشین‌آلات جهت راهداری زمستانی شامل؛ گریدر، لودر، دستگاه شن پاشو بیل برف روب آماده به کار است که تعداد آنها به ‌مرور بنا به ضرورت با اجاره ماشین‌آلات مورد نیاز در طول فصل به بیش از ۱۲۰ دستگاه افزایش خواهد یافت.

جلال‌زاده از شروع عملیات آماده‌سازی ماشین‌آلات برای استقرار در نقاط دارای اولویت یک براساس گردنه های برفگیر و راهدارخانه‌ها خبر داد و گفت: بقیه ماشین‌آلات نیز در محل‌های در نظر گرفته شده مستقر خواهند شد.

وی تاکید کرد:‌ نوسازی و آماده سازی ماشین‌آلات راهداری جزو اولویت‌های این اداره‌کل است که تمام توان خود را در بخش ماشین‌آلات و نیروی راهداری برای ارائه خدمات به موقع و قابل قبول به مردم آماده کرده‌ایم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌ جنوبی در راتباط با راهداری زمستانی نیز یادآورشد: حدود ۱۵ هزار تن شن، ماسه و نمک را برای مصرف زمستانی پیش بینی و تمامی آن آماده شده و در محل مورد نظر دپو شده است.

جلال‌زاده خاطرنشان کرد: جلسات هماهنگی با روسای ادارات شهرستان‌ها، عوامل اجرایی و سایر دستگاه‌های امدادی از قبیل؛ هلال احمر و اورژانس برگزار شده است.

سرهنگ رضایی، رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی خراسان‌جنوبی نیز اظهار داشت: طرح راهداری زمستانی امسال بر اساس دستورالعمل کشوری از ابتدای آذرماه آغاز می‌شود.

وی با اشاره به تجربه سالیان گذشته و شناسایی نقاطی که بیشترین مشکل را در زمان بارندگی دارد، افزود: برنامه ریزی لازم انجام پذیرفته و ضروری است باتوجه به وسعت طول راه‌های استان در زمان بارش و جهت رفع انسداد مسیرهای روستایی می‌بایست از تعاملات با دهیاری ، بخشداری‌ها و ستاد بحران استفاده کرد. 

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی خراسان‌جنوبی تصریح کرد: نیرو پلیس راه در قالب گشت های پلیس راه در تعامل با نیروهای راهداری آماده خدمت رسانی به مردم شریف استان  است.

انتهای‌پیام/۶۹۰۱۴


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − شش =