راه‌اندازی نخستین کتابخانه مستقل سیار کشور در خراسان‌جنوبی

«سیدناصر نوربخش» امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از بیرجند اظهار داشت: در راستای توسعه فرهنگ کتاب‌ و کتابخوانی و ترویج مطالعه نخستین کتابخانه مستقل سیّار کشور در شهر دارالمومنین قاین افتتاح شد.

مدیرعامل بنیاد توسعه فرهنگی و توانمندی سپهر افزود: کتابخانه عمومی و مرکز توانمندسازی سیار افق بمناسبت گرامیداشت هفته کتاب و کتابخانه و با حضور مسوولان استانی مورد بهره‌برداری شهروندان قاینی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: این بنیاد به عنوان یک سازمان مردم نهاد فعال در حوزه توانمندسازی و توسعه و ترویج کسب و کار، این کتابخانه را با مجوز از نهاد کتابخانه های عمومی راه اندازی کرده است.

نوربخش افزود:کتابخانه عمومی و مرکز توانمندسازی سیار افق با ظرفیت ۱۵۰۰ جلد کتاب در سه بخش امانت کتاب، پخش فیلم‌های مستند کارآفرینی و مطالعه گروهی داستان کارآفرینان به مخاطبان ارائه خدمت می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: مخاطبان اصلی نخستین کتابخانه مستقل سیّار کشور، جوانان روستایی و ساکنان محلات حاشیه شهر قاین هستند که در ابتدای راه  راه اندازی این کتابخانه به ۱۰ روستا و محله حاشیه شهر قاین خدمات ارائه خواهد داد.

مدیرعامل بنیاد توسعه فرهنگی و توانمندی سپهر با بیان برای راه اندازی این کتابخانه مبلغ ۲ میلیارد و ۵۸۸ میلیون ریال هزینه شده است، گفت: در این خصوص ۲۲ نفر نیروی داوطلب فعالیت داشته‌ و تمام منابع مالی آن نیر توسط نیکوکاران و حامیان بنیاد تامین شده است.

نوربخش یادآور شد: همچنین برای مدیریت کتابخانه در حال حاضر ۱۵ نیروی داوطلب به عنوان راننده و کتابدار اعلام آمادگی کرده اند و قرار است هزینه‌های جاری کتابخانه از محل حق عضویت، مشارکت نیکوکاران، فروش موادبازیافتی اهدایی شهروندان تامین شود.

انتهای‌پیام/۶۹۰۱۴/ی


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − 7 =