بهره مندی ۱۵۰ نقطه محروم خراسان جنوبی از خدمات جهادگران

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، «مهدی هنری» در رزمایش بزرگ خدمت رسانی گروه های جهادی خراسان‌جنوبی اظهار داشت: مجموعه بسیج سازندگی به فرمان مقام ولایت تشکیل و روز به روز به سمت گسترش فرهنگ جهاد و خدمات به محرومان پیش می رود.

مسؤول بسیج سازندگی خراسان جنوبی ضمن گرامیداشت جهادگران آسمانی که بر اثر حوادث جان خود را از دست داده اند، تصریح کرد: حضور فعال گروه های جهادی استان در برنامه نهضت خدمت مؤمنانه و کمیته طرح شهید سلیمانی کمک های شایانی برای رفع آسیب های ناشی از بیماری کرونا در استان انجام گرفته است.

وی تصریح کرد: بعد از تأکیدات مقام معظم رهبری که مبنی بر افزایش گروه های جهادی و ترویج فرهنگ و گفتمان های جهادی بوده شاهد افزایش چشمگیر گروه های جهادی در استان نسبت به دو سال گذشته بوده ایم، به طوری که در دو سال گذشته ۳۲۵ گروه جهادی در استان فعال بوده و امروز بالغ بر یک هزار و ۶۰۰ گروه جهادی در زمینه های مختلف ثبت فعالیت کرده که از این تعداد یک هزار و ۱۰۰ گروه جهادی در عرصه محله و مسجد محور و مابقی در عرصه های دیگر فعال هستند.

هنری با اشاره به اینکه عرصه های جدیدی متناسب با مشکلات و نیازهای احصاء شده در استان برای گروه های جهادی تعریف شده و ارائه خدمت می کنند، یادآور شد: امسال هفته بسیج با شعار “بسیج پاره تن من است” نامگذاری شد که موضوع خدمت رسانی به مردم در محوریت برنامه های هفته بسیج قرار گرفته و امروز به صورت همزمان با سراسر کشور با حضور سردار سلیمانی آغاز رزمایش بزرگ گروه های جهادی در سطح کشور برگزار که در ابتدا سهمیه ای که به استان برای شرکت در این رزمایش داده شد، ۳۰۰ جهادگر بود اما با فراخوان انجام شده و استقبال گروه های جهادی در این مراسم ۴۴۰ گروه ها جهادی با حضور ۳ هزار و ۶۰۰ جهادگر ساماندهی و به ۱۵۰ نقطه محروم روستایی و حاشیه شهرهای استان خدمت رسانی خواهند کرد.

وی یادآور شد: خدمت رسانی این گروه های جهادی در در زمینه های مختلف شامل عمرانی، اشتغال، فرهنگی، اجتماعی، توانمندسازی، فنی و مهارتی برنامه ریزی شده است.

مسؤول بسیج سازندگی خراسان جنوبی ادامه داد: در این رزمایش که امروز آغاز و تا پایان هفته بسیج ادامه دارد، بیش از ۳۹ هزار و ۹۰۰ نفر از خدمات ارائه شده بهره مند خواهند شد.

هنری با اشاره به اینکه نهضت کمک های مؤمنانه با نام خدمت مؤمنانه در طی این هفته نامگذاری و محوریت آن فعالیت جهادگران می باشد، اضافه کرد: جهادگران در طی این هفته کمک های مردمی، خیران و مؤسسات را در مناطق محروم توزیع خواهند کرد.

وی ادامه داد: همچنین در طی این هفته توزیع ۴۰ تانکر آبرسانی توسط جهادگران بسیجی استان در مناطق روستایی و عشایری توزیع می شود.

مسؤول بسیج سازندگی خراسان جنوبی با بیاناینکه گفتمان و تفکر جهادی باید در بین تمامی مجموعه ها وجود داشته باشد، خاطرنشان کرد: برنامه شکوه هجرت و تقدیر از گروه های جهادی در پایان هفته بسیج برگزار می شود.

فعالیت ۲۵۰ گروه جهادی در بیرجند

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بیرجند نیز در ادامه این جلسه اظهارداشت: امام علی(ع) فرمودند یکی از درهای هشت گانه بهشت دربی بوده که خداوند آن را بر روی هر کسی باز نمی کند به جز بر روی انسان هایی که بدون هچ چشم داشتی جهاد می کنند و این حدیث مصادقی از فعالیت های خداپسندانه جهادگران است.

سرهنگ حسین خراسانی مطلق جهادگران را انسان هایی که بدون هیچ چشم داشتی  برای تقویت و عمق بخشی به انقلاب اسلامی از تمام زندگی خود می گذرند و جهاد می کنند، دانست و افزود: در شهرستان بیرجند ۲۵۰ گروه جهادی در اطلس گروه جهادی ثبت و ۱۰۰ گروه جهادی در هفته بسیج فعالیت می کنند.

وی گفت: تقویت گروه های جهادی تخصصی و هم افزایی در بین گروه های جهادی از راهبردهای پیش رو می باشد که در این حوزه اتفاقات خوبی صورت رگفته است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بیرجند ادامه داد: بیش از ۶۰۰ برنامه در هفته بسیج در ۳۴ محور و سرفصل برنامه ریزی شده است.

انتهای پیام/۶۹۰۲۷


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + یازده =