افزایش ۱۳ درصدی سرقت‌ها در خراسان‌جنوبی

«علی هاشمی» رئیس اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، اظهار داشت: واقعیت امر نشان می‌دهد افزایش سرقت در استان وجود داشته البته نه به آن شدتی که رسانه‌ها منعکس می‌کنند.

وی از افزایش ۱۳ درصدی سرقت در استان از ابتدای امسال تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و افزود: به همین تناسب میزان کشفیات سرقت نیز در استان افزایش یافته است.

خراسان‌جنوبی امن‌ترین استان

رئیس اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در زمینه فراوانی سرقت در کشور خراسان‌جنوبی جزو استان‌های امن است، افزود: بخش اعظمی از سرقت‌ها در استان به دید مردم استان که نگاه سنتی داشته در راستای اینکه اینجا منطقه امنی بوده و نیاز نیز مسائل امنیتی را رعایت کنیم، برمی‌گردد.

هاشمی با اشاره به اینکه باید مردم استان توجه داشته باشند که استان مانند همه استان‌ها، بن‌بست نبوده بنابراین باید اموال خود را حفظ کرده  و توصیه‌های پلیس را جدی بگیریم، اضافه کرد: بیشتر سرقت‌هایی که در استان انجام می‌گیرد خرد بوده و سرقت حرفه‌ای نداریم.

وی در تعریف سارقان حرفه‌ای، گفت: سارقان حرفه‌ای در واقع فعالیت اصلی‌شان سرقت بوده و شیوه خاصی برای سرقت‌ها دارند که متأسفانه به صورت مقطعی گاهی از سایر استان‌ها وارد استان شده و سرقت انجام می‌دهند.

توصیه به کشاورزان

رئیس اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی خراسان‌جنوبی یکی از مشکلات اساسی در افزایش وقوع سرقت را در دسترس بودن اموال اعلام کرد و افزود: باید مردم استان دید خود را تغییر داده و از کالاها و اموال خود مراقبت کنند تا به آسانی در دسترس سارقان قرار نگیرد.

هاشمی بیان داشت: در حال حاضر فصل برداشت بسیاری از محصولات کشاورزی در استان به پایان رسیده و بسیاری از کشاورزان محصولات خود را تا موقع عرضه به بازار فروش در محل‌های خاصی نگهداری می‌کنند بنابراین از کشاورزان تقاضا داریم تا محصولات خود در جای امنی قرار داده تا تا از دست سارقان خارج باشد.

وی با بیان اینکه مردم خواستار نگاه تیزبین پلیس و فعالیت پلیس‌های هوشمند هستند، افزود: مردم باید بدانند که با توجه به امکانات و تجهیزات فعالیت کارکنان پلیس آگاهی استان جهاد است.

انتهای پیام/۶۹۰۲۷/ح


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 2 =