کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی در خراسان‌جنوبی/ فوت ۳ بیمار کرونایی

«غلامرضا شریف‌زاده» دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، اظهار داشت: مجموع آزمایشات مولکولی و تست سریع انجام شده در استان طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۴۰ مورد بوده که تست ۵۱ نفر از این افراد مثبت تشخیص داده شد.

وی به آمار تفکیکی شهرستان‌های استان طی ۲۴ ساعت گذشته اشاره کرد و افزود: در این مدت تعداد مبتلایان به این بیماری در بیرجند ۲۳ مورد، طبس ۱۰ مورد، نهبندان ۸ مورد، درمیان ۴ مورد، سرایان ۲ مورد و شهرستان‌های زیرکوه، قاین، فردوس و سربیشه هر کدام یک مورد بوده است.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۰۸ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری بوده که از این تعداد ۸۱ نفر کرونا مثبت هستند، یادآور شد: همچنین از مجموع بیماران مبتلا به کرونا که در بیمارستان‌های استان بستری بوده ۲۲ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری بوده که حال ۵ تن از این بیماران نامساعد گزارش شده است.

شریف‌زاده از فوت ۳ نفر دیگر از مبتلایان به کرونا در استان طی روز گذشته خبر داد و گفت: با اضافه شدن این تعداد مجموع فوتی‌های استان بر اثر این بیماری از آغاز همه‌گیری آن به عدد یک‌هزار و ۲۴۲ نفر رسید.

وی روند ابتلا به کرونا در استان را روند ثابتی ارزیابی کرد و بیان داشت: هر چند در شهرستان‌های طبس، نهبندان و فردوس تقریبا این روند افزایشی بوده اما در مجموع روند ابتلا به این بیماری در استان در حال حاضر ثابت است.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان‌جنوبی عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی را از دلایل اصلی عدم کاهش موارد مثبت به کرونا در استان دانست و افزود: در حال حاضر خراسان‌جنوبی جزو استان‌هایی بوده که پایین‌ترین میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی را در کشور به خود اختصاص داده است.

شریف‌زاده در پایان از مردم خواست تا علاوه بر اقدام برای تزریق واکسیناسیون حتما پروتکل‌های بهداشتی را رعایت و این موضوع را جدی بگیرند.

انتهای پیام/۶۹۰۲۷/ح


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 − پنج =