۶.۵ درصد دانش‌آموزان خراسان‌جنوبی درگیر کرونا شدند

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرنگاری فارس از بیرجند، «سید محمدموسوی میرزایی» سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند صبح امروز در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، با بیان اینکه طبس خراسان‌جنوبی و بهاباد یزد دو شهرستان قرمز در کشور است، اظهار داشت: روند فوتی های ناشی از کرونا در استان نگران کننده نیست و روند بستری در استان تقریبا ثابت است. 

وی با بیان اینکه موارد و سیر بستری کرونا در استان نزولی است اما شاخص های ما از وضعیت کشور پایین تر است، افزود: در خراسان جنوبی مجموع سیر کاهشی کرونا نسبت به سایر استانهای کشور پایین تر است. 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان داشت: طی بازرسی هایی که توسط همکاران از صنوف مختلف انجام شده درصد استفاده از ماسک در هفته اول آذر ۸۵.۴ درصد بوده که نسبت به آبان ماه مقداری کاهش یافته همچنین طی بازدیدی که از ادارات استان انجام شد حدود ۹۳ درصد کارمندان از ماسک استفاده میکردند که نسبت به آبان ماه دو درصد کاهش داشته است. 

موسوی میرزایی عنوان داشت: در بحث واکسیناسیون نیز ۸۷ درصد جمعیت بالای ۵۰ سال استان واکسینه شدند و جمعیت ۲۰ تا ۳۰ سال استان که جمعیت پرخطر و با توجه به حضور بیشتر در جامعه احتمال انتقال از ناحیه آنها بیشتر است ۶۹ درصد این جمعیت واکسینه شدند. 

وی تبیین کرد: روند وا‌کسیناسیون در استان کاهشی است و این به معنای واکسینه شدن اکثر جمعیت استان است و به نظر میرسد آنهایی که واکسینه نشدند قصد ندارند واکسینه شوند. 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در مورد پوشش مقایسه ای واکسیناسیون در خراسان جنوبی نسبت به کشور اشاره کرد و گفت: در خراسان جنوبی در مورد جمعیت بالای ۱۲ سال جنوبی ۸۶ درصد دوز اول و ۷۳ درصد دوز دوم واکسن را تزریق کردند و در کشور این میزان برای دوز اول ۸۵ و دوم ۷۱ درصد است و نشان دهنده جلوتر بودن استان است.

موسوی میرزایی با بیان اینکه کل جمعیت استان ۶۵ درصد دوز اول و ۵۶ درصد دوز دوم واکسن را دریافت کردند، افزود: در کشور ۶۹ درصد جمعیت دوز اول و ۵۷ درصد دوز دوم را دریافت کردند. 

وی به شهرستان بیرجند و فردوس به عنوان بالاترین درصد واکسیناسیون اشاره و اضافه کرد: شهرستانهای درمیان و زیرکوه کمترین درصد را در واکسیناسیون دارند. 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار داشت: ۶.۵ درصد دانش آموزان استان طی هفته دوم آذر درگیر کرونا شدند که این نشان دهنده درگیری کرونا در مدارس استان است. 

موسوی میرزایی بیان داشت: در شهرستان خوسف حدود ۱۰۱ درصد جمعیت بالای ۱۲ تا ۱۸ سال واکسینه شدند. 

وی با بیان اینکه برای تزریق دوز یادآور جمعیت بالای ۶۰ سال سن در استان نیاز به تبلیغ و اطلاع رسانی است، افزود: مسافرت، انتقال های خانوادگی، وجود معادن و کارگران غیر بومی در طبس یکی از دلایل قرمز شدن شهرستان طبس از نظر رنگ بندی کرونا است. 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند عنوان داشت: سامانه مدیریت هوشمند بیماری کرونا(امید) در خراسان جنوبی راه اندازی می‌شود. 

موسوی میرزایی به وضعیت رنگ بندی کرونایی اشاره و  اظهار داشت: شهرستان طبس قرمز، نهبندان و فردوس نارنجی، بیرجند، قاین، سربیشه، سرایان، بشرویه و درمیان زرد و زیرکوه و خوسف آبی است. 

هاشم هیهات مسئول بسیج جامعه پزشکی خراسان جنوبی نیز در این جلسه با بیان اینکه طرح شهید سلیمانی در پنج گام در استان انجام میشود، اظهار داشت: مرکز واکسیناسیون غدیر در مرکز استان فعال است. 

وی به واکسیناسیون سایر توسط بسیجیان در شهرهای بیرجند، طبس و نهبندان اشاره و افزود: روند طرح شهید سلیمانی از ابتدای کار طی پنج گام در کنار دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بوده و در ادامه این طرح نیز اعلام آمادگی می‌کنیم. 

مسئول بسیج جامعه پزشکی خراسان جنوبی گفت: طرح شهید سلیمانی همانند گذشته آمادگی همکاری با دانشگاه علوم پزشکی را داشته و دارد.

انتهای پیام/


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − 13 =