خرید تضمینی دام مازاد روستائیان و عشایر در دستورکار قرار دارد

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از خوسف، «حسین موهبتی» سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان‌جنوبی در جریان بازدید از کشتارگاه آریا آرک شهرستان خوسف، اظهار داشت: این بازدید با هدف بررسی شرایط کشتارگاه و برنامه ریزی برای تسریع در روند افتتاح رسمی این مجموعه صورت گرفته است.

وی ادامه داد: با افتتاح رسمی این کشتارگاه، طرح خرید تضمینی دام مازاد دامداران ،روستاییان و عشایر شتاب می‌گیرد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان‌جنوبی مطرح کرد: در جریان این بازدید، مسائل، مشکلاتی و مطالباتی مطرح شد که تحقق آن‌ها به تسهیل شرایط برای تکمیل زنجیره گوشت استان کمک خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از فارس؛ کشتارگاه آریا آرک شهرستان خوسف با ظرفیت کشتار روزانه ۵۰۰ رأس دام سبک، ۵۰ رأس دام سنگین و ۵۰ قطعه شتر مرغ کشتارگاه به عنوان صنعتی‌ترین کشتارگاه شرق کشور، به صورت آزمایشی شروع به کار کرده است.

میزان اشتغال ایجاد شده در این کشتارگاه که با سرمایه‌گذاری یک هزار میلیارد ریالی بخش خصوصی راه‌اندازی شده، ۱۷۰ نفر به صورت مستقیم است و فرآورده‌های گوشتی تولیدی در این کارخانه ضمن تأمین نیاز داخلی به سایر استان‌های کشور نیز صادر می‌شود.

در بالادست این مجموعه و در راستای تکمیل چرخه تولید، مجتمع زنجیره گوشت و تولید نهاده‌های دامی با سرمایه‌گذاری بیش از ۴ هزار میلیارد ریال در حال اخذ مجوز است.

ظرفیت این مجتمع شامل ۲ هزار رأس گاوداری شیری، ۶ هزار رأس گوساله، ۸ هزار رأس گوسفند داشتی، ۱۲ هزار رأس بره و ۱۲ هزار رأس شترمرغ است و میزان اشتغال این طرح که تولید ۴۰ هزار تن خوراک آماده و مزارع مستعد کشت علوفه را هم دارد، ۳۱۷ نفر است.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 + سه =