مطالبه نهبندانی ها از دولتمردان

خبرگزاری فارس – خراسان جنوبی؛ در رنج بودن مردمی که روی گنج خوابیده اند همیشه گلایه ای ست که نهبندانی ها  این دیار قطب معدنی خراسان جنوبی همیشه از آن سخن به میان می آورند.

یکی از مطالبه های به حق مردمان این گنجینه غنی و سرساز از قابلیت های معدنی این است که ارزش افزوده حاصل از ۲۳ نوع ماده معدنی منحصر به فرد و بیش از ۱۰۰ تن ذخیره انواع کانی های فلزی و غیر فلزی نصیب ساکنان این دیار کمتر برخودار و جنوبی ترین نقطه خراسان جنوبی شود.

اما طی این سال ها به واسطه خام فروشی این گنجینه ها آن چه نصیب ساکنان دیار آسبادهای خراسان جنوبی شده تنها گرد و خاک ناشی از تردد وسایل نقلیه سگنین حامل مواد معدنی و استهلاک جاده های نهبندان بوده است.

ولی طی یکی دو سال اخیر به واسطه پا خوردن فرش قرمز سرمایه گذاری در حوزه معادن گویا ساکنان این دیار نیز قرار است طعم بهره مندی از این کانی های غنی معدنی را بچشند که سرمایه گذاری حدود هزار میلیارد تومانی بخش های خصوصی و دولتی گواه این ادعاست.

اما مردمان جنوبی ترین نقطه خراسان جنوبی به عنوان یکی از شهرستان های کم برخوردار که قابلیت های آن هم کم نیست و از جمله آن می توان به ثبت جهانی کویر لوت این شهرستان اشاره کرد خواسته ها و مطالبه هایی هم از دولتمردان و توجه ویژه به این خطه که رهبری نظام جمهوری اسلامی ایران نیز چند دهه قبل با سفر به این شهرستان خواستند تا توجه دولت ها را به نقطه محروم جلب کنند به حوزه ها و بخش های مختلفی برمی گردد.

اشتغال اولین مطالبه

این خواسته ها را «مجید بیکی» فرماندار نهبندان در گفت وگو با خبرنگار فارس از بیرجند به این شرح فهرست کرد و گفت: یکی از مطالبات جدی مردم شهرستان ، اشتغال است که با رویکرد دولت جدید به طور حتم توسعه خواهد یافت.

وی  احداث و بهسازی شریان های مواصلاتی این شهرستان و راه های روستایی را یکی دیگر از مطالبات مردم شهرستان اعلام کرد و اظهارداشت:همه مسیر نهبندان تا بیرجند  پیمانکار دارد اما مطالبات و معوقات پیمانکاران کار را کند کرده است و برخی نقاط پیمانکار کار را تعطیل کرده است.

 وی بیان داشت: انتظار داریم در حوزه راه ها، نهبندان ویژه دیده شود چرا که مسیر پر ترددی است.

                                                          

فرماندار نهبندان با بیان اینکه کرونا آسیب جدی به گردشگری نهنبدان وارد کرد، افزود: بیش از ۸۰ درصد گردشگرهای خارجی استان که مقصد آن ها نهبندان است به دلیل بیماری کرونا از سفر به شهرستان خودداری کرده اند.

به گفته بیکی یکی از مطالبات امروز مردم پوشش همراه و اینترنت است که ۸۵ درصد جمعیت شهرستان در نقاط روستایی پوشش همراه و ۶۰ درصد اینترنت پرسرعت دارند.

خشکسالی و گرانی نهاده ها

وی در ادامه با اشاره به موضوع خشکسالی و گرانی نهاده های دامی، گفت: این مهم مشکلات زیادی برای مردم ایجاد کرده و ناامیدی از این بابت در چهره مردم ملموس است.

فرماندار نهنبدان ادامه داد: غرفه های بازارچه دوکوهانه نهبندان واگذار شده  اما مراودات هنوز راه نیفتاده است و نیاز به پیگیری در سطح ملی دارد.

بیکی در ادامه گذری به طرح توسعه نهنبدان انداخت و گفت: با عنایت ریاست جمهوری سند بازنگری شده، امیدواریم این طرح مجدد آثار و برکاتی برای شهرستان داشته باشد.

وی ارتقاء بیمارستان نهبندان به ۹۵ تختخواب را مطالبه بعدی مردم شهرستان اعلام کرد و اظهارداشت: ایجاد زیرساخت های برق شهرستان و مهار روان آب ها از دیگر درخواست های مردم نهبندان است.

انتهای پیام /۳۶۳۵/ م


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × پنج =