مشق مسئولان خراسان جنوبی برای تنظیم بازار

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند؛ کارگروه تنظیم بازار خراسان جنوبی به ریاست استاندار جدید این استان در راستای مدیریت  بازار و حل مشکلات و دغدغه های مردم در تامین کالاهای اساسی و اقلام شب یلدا  ظهر امروز در استانداری خراسان جنوبی برگزار شد.

جلوگیری از خروج دام از استان

عباس جرجانی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی  در این جلسه، اظهار داشت: بر اساس مصوبه هیأت وزیران و به استناد قانون تمامی وظایف و اختیارات مربوط به تنظیم بازار محصولات کشاورزی از تولید تا توزیع به سازمان جهاد کشاورزی استان‌ها تفویض شده است.

وی با بیان این‌که تنظیم بازار کالاهای غیرکشاورزی نیز برعهده سازمان صنعت، معدن و تجارت است، افزود:با توجه به مصوبات کارگروه قبل برای وضعیت تنظیم بازار گوشت قرمز از خروج دام استان جلوگیری می شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی بیان داشت: از دیگر مصوبات کارگروه قبل ثبت اطلاعات تولیدکنندگان و عرضه کنندگان کالاها در سامانه جامع تجارت و جذب ۳۰۰ تن گوشت مرغ منجمد تأمین شده برای استان است.

جرجانی ادامه داد: با توجه به اینکه برای جذب درصدی از گوشت مرغ منجد با کمیته امداد و بهزیستی صحبت شده اگر در مهلت مقرر نهادهای حمایتی برای افراد تحت پوشش جذب نکنند برای توزیع آن در سطح بازار استان تصمیم گیری خواهد شد.

وی با بیان اینکه برای کنترل و نظارت بر بازار کالا‌های اساسی در استان از ظرفیت ۲۴۸ نیروی بسیجی استفاده خواهد شد؛ گفت: نیروهای بسیجی با همکاری ماموران بازرسی سازمان جهادکشاورزی و تعزیرات حکومتی با هدف نظارت بر بازار محصولات کشاورزی فعالیت خواهند کرد.

وی بیان کرد: در همین راستا نیروهای بسیج برای بازرسی آموزش می ببینند تا تخصص لازم در این زمینه را داشته باشند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال ۱۵ جلسه کارگروه و کمیته‌های تخصصی تنظیم بازار برگزار شده که ۷۷ مصوبه داشته است.

جرجانی عنوان داشت: از این ۷۷ مصوبه ۲۵ مورد در خصوص تأمین کالاهای اساسی، ۲۱ مورد توزیع کالا و ۳۱ مورد مربوط به نظارت و بازرسی بوده است.

تامین و توزیع بیش از ۱۱ هزار تن اقلام اساسی

وی اضافه کرد: در ۶ ماهه نخست سال جاری ۲ هزار و ۸۵۰ تن برنج، سه هزار و ۱۴۱ تن شکر، ۲۶ تن گوشت قرمز منجمد و پنج هزار و ۵۴۷ تن روغن خوراکی در خراسان جنوبی توزیع شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی افزود: از ابتدای سال ۶۲ هزار و ۸۰۰ فقره بازرسی از سطح بازار و واحدهای اقتصادی استان انجام شده که در این راستا یک‌هزار و ۴۰۰ پرونده تخلف به ارزش ۳۲ میلیارد تومان تشکیل شده است.

جرجانی تبیین کرد: تعداد گزارش‌های مردمی دریافتی از طریق سامانه ۱۲۴ سه هزار و ۹۷۰ مورد بوده و ۲۰۱ میلیون تومان به شاکیان تعدادی از این پرونده‌های تخلف برگشت داده شده است.

تشکیل قرارگاه امنیت غذایی در خراسان‌جنوبی

غلامرضا قوسی رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی نیز در این کارگروه، اظهار داشت: قرارگاه تأمین امنیت غذایی با هدف توزیع، نظارت، بازرسی و مدیریت بازار در خراسان جنوبی تشکیل شده است.

وی افزود: از ظرفیت بسیج برای کنترل و نظارت بر بازار کالا‌های اساسی در استان استفاده خواهد شد ضمن اینکه در این خصوص از ۹ تا ۱۶ آذرماه امسال ۲۴۷ فقره بازرسی از سطح بازار، میادین میوه و تره بار، نانوایی ها و شرکت های تعاونی توزیع نهاده‌های دامی انجام شده و از۲۹ واحد متخلف تعهد کتبی اخذ شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: ماهانه ۳۰ هزار تن گوشت مرغ در استان خبر از این میزان ۱۲ هزار تن در استان به مصرف می رسد و مابقی به استان های همجوار صادر می شود.

قوسی اظهار داشت: روند جوجه ریزی در استان طبیعی است به گونه‌ای که ماهانه در استان از ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار قطعه تا ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار قطعه در نوسان است.

وی از ظرفیت تولید ماهانه ۲ هزار و ۱۰۰ تن تولید تخم مرغ در استان خبر داد و افزود: از این میزان ۹۰۰ تن در استان به مصرف می رسد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه وضعیت ذخایر استان خوب است، گفت: در مهر و آبان امسال یک‌هزار تن برنج توزیع شده و سهمیه ۲۵۰ تنی آذرماه نیز در حال توزیع است.

افزایش ۳۸ درصدی پرونده‌های کالا و خدمات

حسین حسن پور مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی نیز در این کارگروه با بیان این‌که تعزیرات حکومتی در سه حوزه کالا و خدمات، قاچاق کالا و ارز و بهداشت و درمان فعالیت فعالیت دارد، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه چهار هزار و ۸۳۰ فقره پرونده در این حوزه ها تشکیل شده است.

وی افزود: در حوزه کالا و خدمات یک هزار و ۸۹۱ فقره پرونده تشکیل شده که در مقایسه با سال گذشته ۳۸ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی بیان داشت: در حوزه کالا و خدمات یک هزار و ۸۷۱ فقره مختومه شده که این نیز نسبت به سال گذشته ۳۷ درصد افزایش دارد.

حسن پور عنوان داشت: در بحث محکومیت بیش از ۶ میلیارد ریال جزای نقدی در نظر گرفته شده که میزان محکومیت نیز نسبت به سال گذشته ۵۲ درصد  افزایش پیدا کرده است.

وی با بیان این‌که از ابتدای سال تا پایان آبان ماه ۲ هزار و ۲۴۹ پرونده قاچاق کالا داشتیم، اضافه کرد: این تعداد نسبت به سال گذشته ۷۱ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی گفت: در بخش بهداشت و درمان ۶۹۰ پرونده وارد شده که ۶۹۱ پرونده مختومه شده و جزای نقدی۶ میلیارد ریال است.

حسن پور از تشکیل یک هزار و ۱۰۰ فقره پرونده در بخش قاچاق سوخت خبر داد و افزود:بیشترین پرونده‌ها در حوزه قاچاق سوخت و دام زنده به تعداد ۲۳۱ مورد است.

وی خاطرنشان ساخت: طرح نظارتی شب یلدا از امروز ۲۰ آذر آغاز و تا اول دی ادامه دارد.

انتهای پیام/۶۹۰۵۹/ م


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 − شش =