معلمان با تکریم زمینه پیشرفت دانش‌آموزان را فراهم کنند

استاندار خراسان جنوبی گفت: معلمان نباید به دانش‌آموزان اهانت کنند بلکه باید با تکریم زمینه پیشرفت آنان را فراهم کنند.

خبر طبس: استاندار خراسان جنوبی گفت: معلمان نباید به دانش‌آموزان اهانت کنند بلکه باید با تکریم زمینه پیشرفت آنان را فراهم کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی طبس، وجه‌الله خدمتگزار صبح سه‌شنبه در مراسم نواختن زنگ بازگشایی مدارس در دبیرستان نرجسیه بیرجند با بیان اینکه ماه مهر، ماه آموختن تعلیم و تربیت است، اظهار کرد: معلمان از جمله کسانی هستند که از ابتدا شیوه زندگی کردن را به ما آموختند.

وی با تبریک هفته دفاع مقدس، افزود: دانش‌آموزان بسیجی با حضور گسترده و چشمگیر در جبهه‌های حق علیه باطل درس ایستادگی، مقاومت، فداکاری، از خودگذشتگی و ایثار را به ارمغان گذاشتند و باید در حال حاضر دانش‌آموزان از اسوه‌های مقاومت الگو بگیرند.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: در زمان جنگ تمامی مردم و جوانان به نوعی در جبهه‌های حق علیه باطل حضور داشتند و رزمندگان دانش‌آموز از تمامی لحظه‌های پیش آمده در جبهه برای آموختن علم و دانش بهره‌ می‌گرفتند.

وی تصریح کرد: امروز نیز دانش‌آموزان باید با درس خواندن، راه شهدا را ادامه دهند.

خدمتگزار دانش‌آموزان را سرمایه‌های عظیم، پرتوان و شاداب برای کشور دانست و گفت: دانش‌آموزان باید بدانند در آینده چه مسئولیتی بر دوش آنها گذاشته می‌شود.

وی خطاب به دانش‌‌آموزان گفت: دانش‌آموزان، با عشق و ایثار و امید به آینده درس بخوانید و چگونه زیستن و مسئولیت‌پذیری را از معلمان خود یاد بگیرید.

خدمتگزار افزود: معلمان باید برای دانش‌آموزان وقت بگذارند و با تمام تلاش خود به سوالات دانش‌آموزان پاسخ دهند.

معلمان با علم به‌روز در کلاس‌ها حاضر شوند

استاندار خراسان جنوبی مسئولیت معلم را از مسئولیت یک مدیر و استاندار سنگین‌تر دانست و بیان کرد: معلمان باید در حوزه کاری خود، اطلاعات خود را به روز کرده و با دانش قوی، سر کلاس درس حاضر شوند.

خدمتگزار به معلمان گفت: معلمان باید با دلسوزی و سعه‌صدر دانش‌آموزان ضعیف در عرصه تحصیل را کمک و زمینه پیشرفت آنها را فراهم کنند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در خراسان جنوبی ۱۴۴ هزار خانواده با آموزش و پرورش ارتباط دارند، افزود: بهترین وقت را یک دانش‌آموز در آموزشگاه می‌گذارند و باید والدین از آنها آگاه بوده و بیشترین تعامل را با مدارس داشته باشند.

خدمتگزار تصریح کرد: معلمان باید فضایی را در کلاس‌های درس فراهم کنند تا دانش‌آموز بتواند بدون ترس و دلهره سوال خود را مطرح کند.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه هیچ معلمی نباید به کرامت و شخصیت دانش‌آموز اهانت کند، یادآور شد: آموزش و پرورش یکی از بزرگترین نهادهای حکومتی در کشور است و به نحوی تمام جامعه با آن در ارتباط هستند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + شانزده =