انتقاد از واگذاری سهام بانک رفاه و صندوق تامین اجتماعی

ولی الله قادری دبیر اجرایی خانه کارگر خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار فارس در بیرجند ضمن انتقاد از واگذاری سهام بانک رفاه کارگران در بورس گفت:این بانک از سرمایه کارگران و کارفرمایان راه اندازی شده و آن ها صاحبان اصلی هستند  و نباید بدون اجازه ذینفعان آن سهامش را واگذار کرد.

به گفته قادری متاسفانه زمزمه های مبنی بر واگذاری سهام صندوق تامین اجتماعی هم می شنویم در حالی که این صندوق و زیرمجموعه‌های آن متعلق به ۴۳ میلیون جمعیت کارگری و یک صندوق عمومی غیر دولتی است و دولت تنها بر مدیریت آن نظارت دارد.

وی افزود: بنابر این حق نداریم سهام این صندوق را که بیت المال است بدون اجازه صاحبان اصلی آن واگذار کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در صورتی که قرار به واگذاری سهام بانک رفاه یا صندوق تامین اجتماعی باشد راهکارش این است که منابعی که از محل فروش سهام به دست می آید مجدد به تامین اجتماعی برگردد تا صندوق جان بگیرد نه اینکه سهام فروخته شده صرف پرداخت حقوق و دستمزد شود.

این فعال حوزه کارگری خراسان جنوبی افزود: اگر سهام بانک رفاه کارگران و صندوق تامین اجتماعی و شرکتهای زیرمجموعه آن را بفروشیم و با آن حقوق و دستمزد پرداخت کنیم تا چند سال آینده کارگران و بازنشستگان با یک صندوق خالی و ورشکسته روبه رو خواهند شد که ۹۹ درصد سهامش را به غیر واگذار کرده اند بدون ‌آنکه سودی نصیب ذینفعان آن شده باشد.

 انتهای پیام/ م


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 3 =