قنات بلده شاهرگ‌ حیاتی «فردوس»/ امرار معاش ۳۰۰۰ کشاورز متأثر از قنات

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از فروس، استاندار خراسان‌جنوبی در سومین سفر شهرستانی خود به همراه جمعی از مدیران و مسئولان استانی و شهرستانی به شهرستان فردوس سفر و در بدو ورود مورد استقبال امام جمعه، فرماندار و مسئولان شهرستانی قرار گرفت.

تجدید میثاق با شهدا، بازدید از قنات جهانی بلده و پروژه‌های در دست اقدام استخر یک میلیون مترمکعبی ذخیره آب، کارخانه‌های تولید سیم آلومینیوم و آرد زرین و کارگاه پروژه راه‌آهن، بازدید از کارخانه نساجی و ساختمان نیمه تمام پژوهشکده انار، دیدار با خانواده بزرگوار شهید «محمد باقر کارگر محبی» و حضور در جلسه شورای اداری از جمله برنامه‌های «قناعت» در این سفر یک روزه  است.

«قناعت» پس از تجدید میثاق با آرمان‌های شهدا به بازدید از قنات جهانی بلده و استخر یک میلیون مترمکعبی در حال احداث ذخیره آب این قنات فردوس رفت. قنات جهانی بلده، با آب باکیفیت (EC ۴۰۰) یکی از شاهرگ‌های حیاتی شهرستان فردوس است که علاوه بر ارزش تاریخی، تأثیر به‌سزایی در رشد اقتصادی منطقه دارد.

امرار معاش بیش از ۳ هزار کشاورز و یک هزار و ۹۰۰ هکتار باغات انار و اراضی تابعه آن متأثر از این قنات است و با توجه به اختلاف دبی این قنات بین ۸۰ تا ۳۰۰ لیتر بر ثانیه بسته به بارش‌های فصلی، به منظور حصول بهره‌وری بیشتر از منابع آبی قنات، عملیات اجرایی طرح جامع «از آبخیز تا جالیز» در قالب احداث استخر ذخیره یک میلیون مترمکعبی آب در سال ۱۳۹۹ آغاز شد.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح/ی


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + پانزده =