بررسی مشکلات بهداشتی نقاط محروم زیرکوه با حضور پزشکان جهادگر

«امیر رضا غلامیان» مسئول گروه جهادی فاطمه الزهرا(س) دانشگاه علوم پزشکی بیرجند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از بیرجند، با اشاره به اردوی جهادی این گروه به حاجی آباد زیرکوه، گفت: در این اردوی سه روزه به که با حضور ۶۰ جهادگر انجام شد به هزار و ۴۷۷ بیمار روستایی مناطق مرزی این شهرستان خدمات رسانی شد.

وی به انجام ویزیت رایگان ۲۶۷ نفر در این مناطق که دندان های آن مشکل داشت اشاره کرد و ادامه داد: جهادگران دندان پزشک، دندان های خراب ۱۷۷ نفر را کشیدند، برای ۸۰ نفر ترمیم و برای ۱۰ نفر هم عصب کشی دندان انجام دادند.

وی با بیان این که دراردوی سه روزه جهادگران سلامت به شهرستان زیرکوه نیز به هزار و ۲۱۰ مراجعه کننده خدمات رسانی شد، افزود: تیم درمانی گروه جهادی فاطمه الزهرا(س) بسیج دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اقدام به فعالیت های جهادی و رایگان در زمینه های پزشکی (تعداد ۱۰ نفر در تخصص های اورولوژی، ارتوپدی، اطفال، زنان و زایمان، مامایی، ENT،چشم، داخلی و سونوگرافی) و دندان پزشکی (۶ نفر در زمینه های ترمیم و عصب کشی و کشیدن دندان) کردند.

به گفته وی این جهادگران در زمینه های غربالگری بیماران،کمک به پزشکان ، آموزش بهداشت در مدارس و همچنین به بررسی مشکلات خانه های بهداشت منطقه به صورت حضوری در قالب طرح هموستاز پرداختند. مسئول گروه جهادی فاطمه الزهرا(س) دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، اضافه کرد: این اردو های درمانی در ماه های آتی هم ادامه خواهد داشت و هدف گروه جهادی خدمت رسانی به مناطق محروم استان بوده و است.

همچنین، از بین بیمارانی که ویزیت شدند، برای بیش ۲۰۰ نفر خدمات رایگان تهیه عینک و ارجاع برای عمل جراحی انجام شد.

غلامیان ادامه داد: علاوه براین به صورت رایگان برای تعدادی از افرادی که توانایی پرداخت هزینه دارو هم نداشتند، دارو توزیع شد.

انتهای پیام /۳۶۳۵


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 2 =