کرونای امیکرون در خراسان‌جنوبی مشاهده نشده است

«غلامرضا شریف‌زاده» دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از بیرجند اظهار داشت: تاکنون ۲۸ مورد مشکوک به امیکرون در استان مورد آزمایش قرار گرفته که همه موارد منفی بوده است.

شریف زاده با بیان اینکه چند نمونه از شهرستان طبس هم برای انجام آزمایش‌های مربوطه به تهران ارسال شد که اُمیکرون نبود، افزود: تاکنون موردی از سویه جدید ویروس کرونا (امیکرون) در استان مشاهده نشده است. 

به گفته وی در ادامه روند واکسیناسیون تا کنون ۵۵۵ هزار و ۱۶۶ نفر دُز اول واکسن کرونا، ۴۹۰ هزار و ۵۱۷ نفر دُز دوم و ۶۷ هزار و ۲۴۵ نفر دُز سوم واکسن کرونا را دریافت کردند.

در کشور ما ایران تاکنون پنج پیک کرونا سپری شده است. اولین آن از ابتدای اسفند ۹۸ با اعلام اولین موارد ابتلا و مرگ در قم شروع شد که تا اردیبهشت ۹۹ نیز ادامه داشت.

پیک دوم کرونا بلافاصله بعد از آن و از خرداد ۹۹ با بازگشایی زودهنگام اماکن عمومی شروع شد و تا شهریور همان سال ادامه داشت.

پیک سوم کرونا نیز بلافاصله از اواخر شهریور ۹۹ شروع شد و تا دی ۹۹ ادامه داشت. پیک چهارم کرونا نیز از فروردین ۱۴۰۰ شروع شد و تا نیمه‌های خرداد ادامه داشت و بلافاصله پس از کاهش موارد ابتلا در پیک چهارم در اواسط خرداد، دوباره روند افزایشی کرونا در کشور این بار با سویه خطرناک دلتا مشاهده شد که پیک پنجم را رقم زد، دوره‌ای که سخت‌ترین پیک کرونایی را به وجود آورد و آمار رسمی مرگ روزانه مبتلایان از مرز ۷۰۰ نفر هم گذشت و مدام رکورد می‌زد.

کارشناسان مهمترین عامل تشدید و تکرار پیک‌های کرونا را که هر کدام شدیدتر و بلندتر از پیک‌های قبلی بودند، کندی و تعداد اندک واکسیناسیون می‌دانند و البته رعایت اندک دستورالعمل‌های بهداشتی مانند ماسک زدن و رعایت فاصله‌های اجتماعی که به علت بازبودن مشاغل و تردد نزدیک مردم در اماکن عمومی نیز در تشدید این بحران نقش داشت.

انتهای پیام/۳۶۳۵/م


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + 11 =