امتحانات حوزه علمیه خراسان‌جنوبی حضوری برگزار می شود

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت الاسلام مجتبی شیدایی امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کلاس‌های درس طلاب بر اساس رنگ بندی هر یک از شهرستان‌ها و با رعایت دستور العمل های بهداشتی در دوران شیوع کرونا برگزار می‌شود.

به گفته وی بر این اساس سامانه مجازی حوزه علمیه خراسان بومی سازی شد تا اساتید مدارس علمیه خراسان جنوبی بتوانند از آن استفاده کنند اما همه امتحانات طلاب مدارس علمیه استان حضوری بر گزار می‌شود.

وی با بیان اینکه ۲۶ مدرسه علمیه در شهرستان‌های استان وجود دارد، اضافه کرد: از این تعدا د هشت مدرسه علمیه خواهران و ۱۸ مدرسه دیگر متعلق به برادران است که در مجموع دو هزار و ۱۰۰ طلبه در این مدارس مشغول تحصیل هستند.

حجت الاسلام شیدایی تصریح کرد: از این تعداد یک هزار و ۱۰۰ نفر طلبه‌های برادر و ۸۰۰ نفر طلبه‌های خواهر هستند و حدود ۷۰ استاد تمام وقت در مدارس علمیه خراسان جنوبی تدریس می‌کنند.

به گفته وی مدارس علمیه خواهران که زیر نظر مدیریت حوزه علمیه خراسان جنوبی است تنها در طبس، حاجی آباد، عشق آباد، قاین، فردوس، بشرویه و بیرجند وجود دارد.

وی اضافه کرد: در همه شهرستان‌های خراسان جنوبی مدرسه علمیه برادران وجود دارد و نقاطی از استان که متقاضی ایجاد مدرسه علمیه هستند باید زیر ساخت‌های علمی و فیزیکی را برای این منظور فراهم کنند تا با انجام این کار موافقت شود.

به گفته وی طلاب در مدرسه‌های علمیه استان تا سطح ۳ (کارشناسی ارشد) می‌توانند ادامه تحصیل دهند و مقدمات سطح ۴ (دکتری) هم در حال انجام است.

حجت الاسلام شیدایی ادامه داد: در حال حاضر اساتید اعزامی و کادر مدارس علمیه استان به صورت مجازی می‌توانند در درس خارج فقه و اصول مشهد شرکت کنند اما آزمون آن حضوری است.

انتهای پیام/۳۶۳۵


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × دو =