آماده باش ۱۴۰ نفر برای امدادرسانی به حوادث سیلاب در خراسان جنوبی

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد رضا رضایی مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اعلام هواشناسی مبنی بر شرایط نامساعد جوی، بیان کرد: ۱۴۰ نیروی هلال احمر در قالب ۳۹ تیم امدادی در ۲۴ پایگاه ثابت، پایگاه امداد هوایی، شعب هلال احمر و تیم واکنش سریع و دو تیم آنست (سگ های زنده یاب) برای امدادرسانی به حوادث احتمالی در آماده باش کامل هستند.

وی با بیان اینکه ۲۲ تیم در شعب هلال احمر استان آماده امدادرسانی به حوادث احتمالی هستند، افزود: ۴۶ دستگاه خودرو شامل خودروی نجات، آمبولانس و ده دستگاه موتور تریل نیز جهت امداد رسانی به حوادث احتمالی آماده به‌کارگیری است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی اظهار کرد: با توجه به سیلابی شدن مسیل‌ها از شهروندان خواستاریم در حاشیه و مسیر رودخانه‌ها و مسیل‌ها قرار نگیرند و از سفر های غیر ضرور بپرهیزند.

وی ادامه داد: همچنین با توجه به کاهش دید افقی و لغزندگی سطح جاده از رانندگان خواستاریم ضمن همراه داشتن وسایل ایمنی و تجهیزات زمستانی، از داشتن زنجیر چرخ و سوخت کافی به خصوص در نقاط کوهستانی اطمینان حاصل کنند.

رضایی با بیان اینکه مرکز ۱۱۲ به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به حوادث احتمالی است، گفت: هم‌میهنان در صورت بروز حادثه ضمن حفظ خونسردی با این مرکز تماس گرفته و یا به نزدیکترین پایگاه امدادی هلال احمر مراجعه کنند.

انتهای پیام/۳۶۳۵


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − هفت =