اعلام آمادگی ولایت «شندید» افغانستان برای مبادلات تجاری از مرز «یزدان» زیرکوه

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، «حسین موهبتی» سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی امروز در دیدار با مولوی سلیمان آغا سرپرست پنج ولایت شیندند افغانستان که به همراه یک هیئت متشکل از کمیساریای جدید افغانستان و پنج والِسوالی(فرمانداری) شیندند در  بازارچه مرزی یزدان برگزار شد، بر سرعت بخشیدن به روند استقرار گمرگ افغانستان در بازارچه های استان تأکید کرد.

وی خاطرنشان کرد: استقرار گمرکات، روند عملیات صادرات به صورت تجاری را شتاب می بخشد و در تسهیل کار تجار و بنکداران بسیار مؤثر است.

در این دیدار «مولوی سلمان آغا» سرپرست پنج ولایت شیندند افغانستان نیز متقابلا با اعلام آمادگی برای مهیا کردن شرایط به منظور صادرات  به صورت تجاری، اظهار داشت: در تلاشیم به منظور تسهیل در روند کار و راحت تر شدن صادرات، ابتدا  شهر شیندند را مستقل کنیم.

وی با اشاره به استقلال شیندند از نظر مرزبانی، متذکر شد: از آن جایی که شیندند رقیبی برای اسلام قلعه‌ است،به لحاظ سیاسی نیز مستقل خواهد شد.

به گفته وی؛ در آینده نزدیک نمایندگانی از وزارتخانه های تجارت، مالیه، اقتصاد و سرحدات (گمرک) در این مرز مستقر می شوند و کار به صورت تجاری انجام خواهد پذیرفت.

در ادامه کمیساریای تازه معرفی شده کلاته نظر افغانستان درخصوص خروج بارهای ذخیره شده در بازارچه یزدان در اولین فرصت ممکن، قول مساعد داد.

«حسن رحیمی زاده» مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی نیز در پایان برای کمک به راه اندازی سیستم گمرک در افغانستان اعلام آمادگی کرد.

شایان ذکر است؛ در این دیدار هر دو طرف بر تحکیم روابط دو کشور و راه اندازی بازارچه مرزی یزدان به صورت تجاری  تأکید کردند.

همچنین  معرفی نماینده هایی برای  انجام امورات و ارتباطات دو طرف نیز از دیگر مصوبات این نشست بود.

انتهای پیام/۳۶۳۵


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − 6 =