تشکیل ۵ کاروان زیارتی از خراسان‌جنوبی به عتبات عالیات

«ابوالفضل نوفرستی» مدیرکل حج و زیارت خراسان‌جنوبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از بیرجند اظهارداشت: از یک ماه گذشته بعد از شرایط ایجاد شده به سبب بیماری کرونا خوشبختانه سفرهای هوایی عتبات عالیات در کشور و به تبع آن در استان آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه شکل‌گیری کاروان‌های سفر به عتبات عالیات در استان صورت گرفته و با هماهنگی سه استان خراسان‌ انجام می‌گیرد، تصریح کرد: پروازهای عتبات عالیات برای زائران استان در حال حاضر از مشهد و به شکل منطقه‌ای صورت می‌پذیرد.

مدیرکل حج و زیارت خراسان‌جنوبی ادامه داد: چناچه ظرفیت زائران عتبات عالیات به صورت هوایی در استان تکمیل گردد مانند قبل از بیماری دوباره این سفرها از مرکز استان به عراق انجام می‌شود.

نوفرستی از تشکیل پنج کاروان برای سفر هوایی به عتبات عالیات از استان طی یک ماه گذشته خبر داد و گفت: از این تعداد تاکنون سه کاروان اعزام و دو کاروان هنوز در حال کامل شدن بوده و در هر کاروان ۵۵ زائر به این سفر معنوی تشرف می‌یابند.

وی با بیان اینکه از ۲۰ روز گذشته اعزام کاروان‌های زیارتی به سوریه نیز در استان آغاز شده است، افزود: در حال حاضر این سفرها به صورت کشوری و با انجام پروازها از تهران صورت می‌گیرد.

مدیرکل حج و زیارت خراسان‌جنوبی ادامه داد: امیدواریم با استقبال بیشتر مردم استان مانند قبل از حضور داعش در سوریه شرایط شکل‌گیری پروازها از استان به کشور سوریه محیا شود.

نوفرستی با اشاره به شرایط زائران برای تشرف به عتبات عالیات و سوریه با توجه به بیماری کرونا گفت: افرادی که قصد تشرف به این مکان‌های مقدسه را دارند باید حتما حداقل دو دز واکسن کرونا را تزریق کرده و تست پی سی آر منفی خود را ۷۲ ساعت قبل از پرواز ارائه و مجددا زمانی برگشت از این کشورها نیز باید تست منفی خود را ارائه دهند.

وی با اظهار امیدواری برای آغاز سفرهای زمینی به عتبات عالیات از نیمه بهمن‌ماه امسال خاطرنشان کرد: افرادی که علاقمند به سفرهای زیارتی سوریه و عتبات عالیات هستند می‌توانند با مراجعه به تمامی دفاتر و شرکت‌های زیارتی سراسر استان درخواست خود را ثبت تا نسبت به اعزام آنها اقدام شود و همچنین ثبت‌نام به صورت اینترنتی از طریق سایت ziarat.haj.ir برای سفر به سوریه و سایت Atabat org.Haj ir برای سفر به عتبات عالیات نیز قابل انجام است.

انتهای پیام/۶۹۰۲۷

 

 


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − دو =