سرند فردوس با ۴۷ میلی‌متر رکوردار بارش‌های خراسان‌جنوبی/ ادامه فعالیت سامانه بارشی تا فردا در استان

«جواد نخعی» کارشناس هواشناسی خراسان‌جنوبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از بیرجند با اشاره به وضعیت هوای استان طی ۲۴ ساعت آینده اظهارداشت: امروز و فردا فعالیت سامانه بارشی در نیمه شرقی، بخش مرکزی و جنوب استان متمرکز خواهد بود.

وی تصریح کرد: به جز شهرستان‌های بشرویه، طبس و فردوس دیگر شهرستان‌های استان شامل سرایان، قاین، درمیان، سربیشه، زیرکوه، خوسف و بیرجند تحت تأثیر این سامانه بارشی قرار داشته و بارش‌های خوبی را در این مناطق شاهد خواهیم بود.

کارشناس هواشناسی خراسان‌جنوبی ادامه داد: رگبار متوسط و شدید، رعد و برق، احتمال بارش برف در مناطق مرتفع و گردنه‌ها و احتمال بارش تگرگ و رعد و برق در مناطق کوهستانی و مستعد پیش‌بینی می‌شود.

نخعی افزود: وجود رواناب، آبگرفتگی معابر عمومی، جاری شدن آب در برخی از مسیل‌ها به ویژه نقاطی از سربیشه و نقاط شمالی نهبندان و بخش‌هایی از درمیان که بارش‌های شدیدی دارند، پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه طی شبانه روز گذشته بیشترین بارش‌های استان مربوط به منطقه سرند فردوس به میزان ۴۷ میلی‌متر بوده که همراه با تگرگ بوده است، اضافه کرد: تغییرات دما طی دو، سه روز آینده روند کاهشی داشته و روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه کاهش دما محسوس است.

کارشناس هواشناسی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه کمینه دمای مرکز استان صبح امروز ۸ درجه بالای صفر و بیشنه دمای آن روز گذشته ۱۷ درجه سانتی‌گراد بوده است، یادآور شد: همچنین سردترین ایستگاه استان صبح امروز سربیشه با دمای ۵ درجه بالای صفر و گرمترین ایستگاه روز گذشته دهسلم با دمای ۲۱ درجه بالای صفر بوده است.

نخعی در پایان توصیه کرد: از سفرهای غیرضروری خودداری و اگر سفری ضروری وجود داشت حتما نسبت به همراه داشتن وسایل سفر و تجیهرات زمستانی اقدام و نسبت به دوری از حاشیه رودخانه‌های فصلی و مسیل‌ها دقت و از چرای دام در این روزها جلوگیری شود.

انتهای پیام/۶۹۰۲۷

 


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 3 =