برآورد خسارات سیلاب در خراسان‌جنوبی در حال انجام است/ امدادرسانی به ۱۶۳ نفر گرفتار در سیلاب و اسکان ۳۲ نفر در راه مانده

« سید ابوالحسن میرجلیلی» مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان‌جنوبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از بیرجند اظهارداشت: با آغاز بارش‌های شدید در استان تا روز گذشته ۱۶۳ نفر که در سیلاب گرفتار شده بودند امدادرسانی و ۱۱ خودروی گرفتار در جاده‌های استان نیز رهاسازی شدند.

وی از اسکان ۳۲ نفر که در محورهای موصلاتی استان در راه مانده بودند خبر داد و افزود: خوشبختانه با همراهی مردم خسارت جانی در اثر این بارش‌های شدید در استان نداشته‌ایم.

میرجلیلی از مردم خواست تا نسبت به هشدارهای اعلام شده توجه لازم را داشته باشند و از سفرهای غیرضروری جلوگیری نموده و اگر مجبور به سفر شدند حتما تجهیزات زمستانی را به همراه داشته و نحوه بستن زنجیر چرخ را آموزش ببینند.

وی با اشاره به تلف شدن چند رأس دام و چند قطعه شترمرغ بر اثر خسارت به هشت واحد دامی و طیور استان گفت: دامداران و عشایر باید توجه داشته باشند که در روزهای بارانی که میزان بارش شدید بوده از چرای دام در ارتفاعات جلوگیری تا متحمل ضرر و زیان نشوند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان‌جنوبی از آماده‌باش ۹۴ تیم امدادی تا پایان سامانه بارشی در روزهای اخیر در استان خبر داد و افزود: این تیم‌ها از ابتدای بارندگی در استان تا روز چهارشنبه در حالت آماده‌باش کامل هستند تا نسبت به امدادرسانی به موقع در حوادث احتمالی اقدام کنند.

میرجلیلی با بیان اینکه تیم‌های ارزیاب خسارات مدیریت بحران استانداری استان در حال برآورد خسارت‌های سیلاب هستند، خاطرنشان کرد: از مردم استان خواسته می‌شود تا هشدارها را جدی گرفته و از قرار گرفتن در مسیل رودخانه‌های به طور جدی خودداری کنند.

انتهای پیام/۶۹۰۲۷


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 4 =