شناسایی ۸۷۳ بیمار کرونایی جدید در خراسان‌جنوبی/ فوت دو بیمار کرونایی در استان

«غلامرضا شریف‌زاده» دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان‌جنوبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از بیرجند اظهارداشت: بیش‌از نیمی از شهرستان‌های استان در وضعیت قرمز کرنایی قرار گرفته‌اند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر شهرستان‌های قاین، زیرکوه و درمیان در وضعیت نارنجی و شهرستان خوسف در وضعیت زرد و مابقی شهرستان‌های استان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند، تصریح کرد: روند افزایشی ابتلا به کرونا در استان ادامه دارد.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان‌جنوبی از شناسایی ۸۷۳ بیمار کرونایی جدید در استان با انجام یک‌هزار و ۵۳۷ تست سریع و ملوکولی صورت گرفته طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و افزود: بدون شک تعداد مبتلایان به کرونا در استان بیش‌از این رقم بوده که در صورت مثبت شدن تست یکی از اعضای خانواده از دیگر اعضا تست گرفته نمی‌شود و احتمال به ابتلای دیگر اعضا نیز بالا است.

شریف‌زاده اضافه کرد: در حال حاضر ۱۸۴ بیمار با علائم تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری بوده که تعداد ۷۷ نفر از آنها کرونا مثبت هستند و همچنین از این بیماران کرونا مثبت بستری ۹ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بستری بوده و حال دو نفر از آنها نامساعد گزارش شده است.

وی از فوت دو بیمار مبتلا به کرونا در استان در طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و یادآور شد: با توجه به اضافه شدن این افراد به لیست موارد فوتی بر اثر کرونا در استان از ابتدای همه‌گیری این بیماری مجموع فوتی‌های استان به یک‌هزار و ۲۹۸ نفر رسید.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه روند بیماران بستری عفونت تنفسی و کرونا مثبت در روزهای اخیر نسبت به هفته گذشته افزایشی بوده است، ادامه داد: به طوری که این رقم از ۱۱۰ نفر در هفته گذشته، امروز به ۱۸۴ نفر رسیده است.

شریف‌زاده اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شوند این روند تا هفته‌های آینده ادامه داشته باشد و موارد بیماران بستری مبتلا به کرونا در استان بیشتر شود.

وی با بیان اینکه براساس سهمیه استان تا آخر هفته محموله واکسن پاستووکووت وارد استان می‌شود، یادآور شد: براساس دستورالعمل وزارت بهداشت دز سوم این واکسن تنها به افرادی که دز اول و دوم را از همین نوع واکسن تزریق کرده باشند، تزریق خواهد شد.

انتهای پیام/۶۹۰۲۷

 


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + 19 =