شناسایی ۴۹ بیمار مبتلا به کرونا در خراسان‌جنوبی

غلامرضا شریف‌زاده، دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان‌جنوبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از بیرجند اظهارداشت: با توجه به آغاز مسافرت‌ها در نوروز باید عمل به دستورالعمل‌های بهداشتی مورد نظر مردم استان و مسافران باشد.

وی تصریح کرد: براساس آخرین آمار نقشه کرونایی استان ۹ شهرستان استان در وضعیت زرد کرونایی قرار گرفته و دو شهرستان سرایان و درمیان همچنان در وضعیت نارنجی قرار دارند.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان‌جنوبی یادآور شد: در شبانه روز گذشته از مجموع ۱۲۸ تست سریع و ملکولی انجام شده در استان ۴۹ مورد جدید ابتلا به بیماری کرونا تشخیص داده شد.

شریف‌زاده ادامه داد: از مجموع بیماران شناسایی شده در استان طی ۲۴ ساعت گذشته دو مورد مربوط به بشرویه ۲۵ مورد بیرجند، چهار مورد زیرکوه، یک مورد سرایان، سه مورد سربیشه، هشت مورد فردوس، سه مورد قاین و سه مورد مربوط به شهرستان نهبندان بوده و شهرستان‌های درمیان، خوسف و طبس مورد جدیدی از ابتلا به این بیماری گزارش نشده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۳۲ بیمار تنفسی در بیمارستان‌های سطح استان بستری بوده که از این تعداد ۲۶ نفر بیماران کرونا مثبت بوده و ۱۰ نفر از این بیماران در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند، افزود: متأسفانه حال عمومی سه نفر از این بیماران نامساعد است.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در شبانه روز گذشته متأسفانه سه نفر از بیماران مبتلا به کرونا در استان جان خود را از دست دادند و این امر آمار فوتی‌های این بیماری را از ابتدای همه‌گیری آن تاکنون به یک‌هزار و ۴۲۵ مورد در استان رساند.

انتهای پیام/۶۹۰۲۷


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + هجده =