خطیب جمعه بیرجند: تحولات منطقه‌ای و برجام ماهیت جداگانه دارند

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام «غلامحسین نوفرستی» امام جمعه موقت بیرجند، ظهر امروز در خطبه های نماز عباسی سیاسی این هفته شهر بیرجند، اظهار داشت: ماه رمضان، ماه گستره بی‌نهایت رحمت الهی است و باید وارد این تالار عظیم ضیافت الهی شده و از فرصت تقرب به حضرت حق استفاده کنیم.

وی یکی از فرصت‌های ماه رمضان را توجه به کتاب الهی و انسان‌ساز قرآن دانست و بیان داشت: قرآن معجزه ابدی و کتاب زندگی و تنها راه نجات بشر نیز پیوند با قرآن و عترت است.

امام جمعه موقت بیرجند فاصله‌گیری از این کتاب الهی را موجب فروپاشی خانواده‌ها ذکر و عنوان کرد: امروز جهالت مدرن با برنامه و‌ گستره جهانی دارد و تنها راه نجات بشریت پناه بردن به قرآن کریم و اهل بیت(ع) است.

نوفرستی در بخش دیگری از بیاناتش به مناسبت‌های هفته اشاره و تبیین کرد: ۲۰ فروردین سالروز روز قطع رابطه سیاسی ایران با آمریکا است؛ بعد از ۱۵۰ سال که دولت‌ها با دیدگاه لیبرالی پیوسته به دنبال رابطه با دشمن بودند امام راحل فرمان این قطع رابطه با آمریکا را به فال نیک گرفتند.

وی با تأکید بر اینکه دشمن می‌خواهد نفوذ ایران در منطقه و‌ مسائل امنیتی کشور را با مسئله برجام پیوند دهد، ادامه داد: تحولات منطقه‌ای و برجام ماهیت جداگانه دارند و در این راستا فضاسازی مجازی و آدرس غلط دادن به نفع دشمن است.

 امام جمعه موقت بیرجند اعلام کرد: در حفظ حریم امنیتی ایران و مسائل منطقه‌ای سر سوزنی کوتاه نخواهیم آمد و دولتمردان جمهوری اسلامی ایران مسائل مذاکرات و رفع تحریم‌های ظالمانه را با قوت و تضامین مشخص همراه با راستی‌آزمایی دنبال خواهند کرد.

نوفرستی همچنین از دیگر مناسبت‌های هفته را سالروز شهادت «سید مرتضی آوینی» در ۲۰ فروردین ۱۳۷۲ و شهادت سپهبد شهید «علی صیاد شیرازی» در ۲۱ فروردین سال ۱۳۷۸ اعلام کرد و افزود: باید همه هنرمندان در مسائل معرفتی و هنری مختلف و همچنین همه نیروهای مسلح از این شهیدان بزرگوار الگو بگیرند.

وی با اشاره به شهادت آیت‌الله «سید محمدباقر صدر» در ۱۹ فروردین ماه ۱۳۵۹، ادامه داد: این شخصیت از اندیشه انقلاب اسلامی در عراق حمایت می‌کرد و تعامل فرهنگی بین ایران و عراق نتیجه خون این عالمان بزرگوار است.

 امام جمعه موقت بیرجند همچنین ضمن محکومیت حادثه تروریستی در حرم رضوی و شهادت دو روحانی جهادگر حجت‌الاسلام «اصلانی و دارابی»، گفت: شهیدان «اصلانی و دارایی» و جانبار پاکدامن دغدغه رسیدگی به مشکلات مردم را داشتند و با اقدامات جهادی خود همیشه در یک تصویر بودند.

انتهای پیام/۳۶۳۵/ب


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − 8 =