شناسایی ۵۴ بیمار کرونایی در خراسان‌جنوبی

«غلامرضا شریف‌زاده» دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان‌جنوبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، اظهار داشت: در شبانه‌روز گذشته ۲۱۱ تست سریع و مولکولی برای تشخیص بیماری کرونا در استان انجام شده است.

وی تصریح کرد: در پی این آزمایشات ۵۴ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان شناسایی شدند که بیرجند با شناسایی ۱۷ بیمار جدید بالاترین آمار بیماران شناسایی شده در شبانه‌روز گذشته را در استان به خود اختصاص داده است.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان‌جنوبی یادآور شد: همچنین از مجموع بیماران شناسایی‌ شده در استان طی این مدت ۲ مورد مربوط به خوسف، ۲ مورد بشرویه، ۳ مورد سربیشه، ۴ مورد طبس، ۱۳ مورد زیرکوه، ۳ مورد فردوس، ۵ مورد قاین و ۵ مورد مربوط به نهبندان بوده است.

شریف‌زاده با بیان اینکه در حال حاضر ۴۴ بیمار تنفسی در سطح بیمارستان‌های استان بستری هستند، بیان داشت: از این تعداد ۳۴ بیمار کرونایی بوده که ۹ نفر از آن‌ها در بخش مراقبت‌های ویژه بستری بوده و متأسفانه حال عمومی دو بیمار وخیم است.

وی افزود: با فوت یک بیمار کرونایی جدید در استان طی شبانه‌روز گذشته مجموع فوتی‌های این بیماری در استان از ابتدای همه‌گیری آن تاکنون به یک‌هزار و ۴۳۸ نفر رسید.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان‌جنوبی به آخرین وضعیت استان در نقشه کرونایی کشور اشاره کرد و گفت: این نقشه نشان می‌دهد شهرستان بیرجند از وضعیت زرد به نارنجی و شهرستان سرایان از وضعیت نارنجی به وضعیت زرد تغییر رنگ داده است.

شریف‌زاده خاطرنشان کرد: براساس این آمار شهرستان بشرویه تنها شهرستان استان با وضعیت قرمز کرونایی است.

انتهای پیام/۶۹۰۲۷/ب


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده + هجده =