کرونا چراغ عمر ۳ نفر را در خراسان‌جنوبی خاموش کرد/ حال عمومی دو بیمار نامساعد است

غلامرضا شریف‌زاده، دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان‌جنوبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از بیرجند اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته با انجام ۴۲۰ آزمایش تشخیص کرونا در استان ۱۱۳ بیمار جدید مبتلا به کرونا شناسایی شدند.

وی با اشاره به اینکه بیشترین تعداد مبتلایان جدید در استان مربوط به شهرستان بیرجند با ۵۳ نفر بیمار بوده است، تصریح کرد: همچنین از مجموع بیماران شناسایی شده ۱۴ مورد مربوط به نهبندان، ۱۵ مورد مربوط به قاین، هفت مورد مربوط به طبس، پنج مورد مربوط به فردوس، چهار مورد مربوط به سربیشه، سه مورد سرایان، شش مورد زیرکوه، دو مورد درمیان، دو مورد خوسف و دو مورد بشرویه بوده است.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در حال حاضر ۳۷ بیمار تنفسی در بیمارستان‌های سطح استان بستری بوده که از این تعداد ۲۷ نفر کرونا مثبت هستند، یادآور شد: از این تعداد ۹ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری بوده و متأسفانه حال عمومی دو نفر نامساعد است.

شریف‌زاده از فوت سه بیمار کرونایی در استان طی شبانه‌روز گذشته خبر داد و افزود: با این وجود تعداد فوتی‌های ناشی از این بیماری در استان به یک‌هزار و ۴۴۲ نفر افزایش یافت.

وی در مورد تزریق واکسن کرونا در استان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته در مجموع بیش‌از یک‌میلیون و ۳۲۷ هزار و ۲۰۰ دز واکسن به افراد واجد شرایط در استان تزریق شده است.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه استقبال مردم از تزریق واکسن دز سوم نسبت به دو دز دیگر در استان کمتر بوده است، خاطرنشان کرد: تنها ۲۱۷ هزار و ۳۷ دز واکسن دز سوم در طی ۲۴ ساعت گذشته در استان تزریق شده است.

انتهای پیام/۶۹۰۲۷


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + چهارده =