اعلام آمادگی بنیاد مسکن برای احیای بافت‌های باارزش خراسان‌جنوبی

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، «جواد قناعت» استاندار خراسان‌جنبوی ظهر امروز در دیدار با رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور، اظهار داشت: با توجه به تعدد حوادث و سوانح طبیعی، بهسازی و مقاوم‌سازی مسکن به ویژه در مناطق روستایی استان اهمیت به‌سزایی دارد.

وی با تقدیر از اقدامات بنیاد مسکن در این راستا در استان، ادامه داد: در برخی مناطق خراسان‌جنوبی افراد بضاعت کافی برای دریافت تسهیلات مقاوم‌سازی مسکن را ندارند لذا لازم است در این خصوص راهکارهای ویژه‌ای تعریف شود.

استاندار خراسان‌جنوبی مطرح کرد: با رایزنی‌های صورت گرفته ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) بهسازی برخی از این واحدها را متقبل شده لذا انتظار ما از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی هم این است که به این موضوع ورودی جدی داشته باشد.

قناعت در ادامه از بافت‌های تاریخی ارزشمندی که در برخی از مناطق روستایی استان وجود دارند، گفت و تصریح کرد: احیا و بهسازی این بافت‌های تاریخی می‌تواند به رونق گردشگری در مناطق روستایی منجر شود.

وی ضمن تشکر از اقدامات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در بهسازی بافت تاریخی برخی روستاها از جمله فورگ در شهرستان درمیان، متذکر شد: این خدمات باید در دیگر مناطق روستایی نیز توسعه یابد.
استاندار خراسان‌جنوبی با اشاره به مشکلات روستاهای حاشیه شهر بیرجند، احداث پل روستای امیرآباد را از مطالبات مردم عنوان کرد و گفت: به جهت اهمیت موضوع می‌طلبد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی روند اجرای این پل را تسریع نماید و اعتبارات این پروژه به صورت مشارکتی توسط بنیاد مسکن و استانداری تأمین خواهد شد.

قناعت در ادامه کمبود قیر رایگان را از مسائلی عنوان کرد که باعث کندی روند اجرای پروژه‌های عمرانی در روستاها شده و اظهار داشت: مقرر شد بنیاد مسکن در آسفالت راه‌های روستایی استان دهیاری‌ها را همراهی کند.

«نیکزاد» رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور نیز در ادامه از توجه این حوزه به مناطقی از جمله خراسان‌جنوبی گفت و بیان داشت: خراسان‌جنوبی در ساخت و احداث مسکن محرومین از استان‌های پیشرو در کشور است.

وی با اشاره به برنامه‌های بنیاد مسکن در زمینه احیای بافت‌های تاریخی در مناطق روستایی، تصریح کرد: در روستاهایی از جمله فورگ در شهرستان درمیان در این زمینه اقدامات خوبی صورت گرفته و برای اجرای پروژه‌های مشابه در دیگر روستاهای دارای بافت با ارزش آمادگی لازم را داریم.

یس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور تقویت ماشین‌آلات سنگین بنیاد مسکن استان را از اقدامات مؤثر این نهاد عنوان کرد و گفت: ۷۰ درصد درآمدهای حاصل از فروش اراضی بنیاد مسکن در روستاها در همان مناطق هزینه می‌شود.

انتهای پیام/۳۶۳۵/ب


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده − 1 =