صدور مجوز سرمایه‌گذاری ظرف ۷۲ ساعت/ زیرساخت‌ها برای سرمایه‌گذاران فراهم است

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، «حسین زارعی» مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان‌جنوبی ظهر امروز در دیدار با سرپرست دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری، اظهار داشت: خوشبختانه در حال حاضر شرایط خوبی در سایت مرکزی و سایت مرزی سازمان منطقه ویژه اقتصادی استان برقرار است.

وی با بیان اینکه نسبت به استان‌های مجاور وضعیت قابل قبولی داریم، بیان داشت: روند سرمایه‌گذاری‌ها رو به جلو است.

مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان‌جنوبی افزود: در سایت مرکزی با توجه به زیرساخت‌هایی که دارد سرمایه‌گذاری‌های خوبی صورت گرفته و در سایت مرزی نیز زیرساخت‌ها فراهم شده و به عبارتی ۹۹ درصد زیرساخت‌ها آماده شده است.

زارعی ادامه داد: دولت به منظور تأمین آب، خط انتقال آب را از فاصله ۳۵ کیلومتری تا مرز اجرا کرده و در بازدید چند روز گذشته معاون هماهنگی امورعمرانی استاندار در خصوص خط انتقال گاز به سایت مرزی مطرح شد که در دستور کار قرار گرفت و ۱۲ کیلومتر باقی مانده است.

وی عنوان کرد: یکی از مباحثی که دنبال می‌شود این است که بتوانیم در آینده برق و گاز را به افغانستان هم صادر کنیم تا در خاک افغانستان  ثبات برق را داشته باشیم.

مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان‌جنوبی بیان داشت: در خصوص جاده هم از سربیشه تا ماهیرود اتفاقات خوبی رقم خورده و همچنین از مرز تا فراه که در حال آسفالت است و نشان می‌دهد خراسان‌جنوبی برای مرز و فعالیت‌های مرزی اهمیت زیادی قائل است.

زارعی تبیین کرد: مرز پیشانی برای کشور و استان است که امید است با همراهی‌های خوبی که استاندار دارد شاهد اتفاقات خوبی در بخش صادرات و واردات باشیم.

وی مطرح کرد: تلاش داریم با پارک علم فناوری استان دیداری داشته باشیم و اعلام آمادگی می‌کنیم تا در موضوعات مختلفی که بتواند سبب توسعه صادرات ما به کشور افغانستان شود ورود پیدا کنیم و از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان بهره بگیریم.

مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان‌جنوبی بیان داشت: منطقه ویژه اقتصادی در سایت مرکزی بیرجند ۷۳۹ هکتار است که زیرساخت‌ها به راحتی برای سرمایه‌گذاران فراهم است چرا که هر سرمایه‌گذاری که در این منطقه سرمایه‌گذاری کند از معافیت‌های مالیاتی حقوق گمرکی معاف خواهد بود.

زارعی ادامه داد: همچنین با شرایطی که فراهم شده سرمایه‌گذار برای صدور مجوز درگیر بروکراسی اداری نمی‌شود و ظرف مدت ۷۲ ساعت مجوزها صادر می‌شود.

انتهای پیام/۳۶۳۵/ب


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 2 =