اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار محرومیت‌زدایی به «نهبندان»

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، عمق محرومیت‌ها در سرزمین گنج‌های معدنی و با قابلیت‌های فراوان گردشگری به حدی است که ضرورت دارد افزون بر منابع استانی و ملی که برای زدودن غبار محرومیت از چهره جنوبی‌ترین و کم‌توسعه یافته‌ترین شهرستان خراسان‌جنوبی(نهبندان) در سرفصل‌های بودجه‌ای اختصاص می‌یابد منابع ویژه‌ای هم به این شهرستان تخصیص یابد تا هر چه زودتر بر روی ریل توسعه با توجه به قابلیت‌های فراوان معدنی و گردشگری که نهبندان از برخودار است قرار گیرد.

تا زیرساخت‌های بهره‌مندی از این قابلیت‌ها فراهم نشود زمینه توسعه کم برخوردارترین شهرستان خراسان‌جنوبی و خروج آن از فهرست ۳۱ شهرستان محروم ایران فراهم نخواهد شد.

«مصطفی نخعی» نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با  خبرنگار فارس در بیرجند، اظهار داشت: در زمان توصیب لایحه بودجه قرن جدید(۱۴۰۱) تلاش های بسیاری انجام شد تا علاوه بر تقویت و افزایش سرفصل‌های مختلف اعتباری استان که شهرستان‌های حوزه انتخابیه ‌اش (سربیشه و نهبندان) هم از بهره‌مند و اعتباری ویژه محرومیت‌زدایی هم به نهبندان اختصاص یابد.

وی بیان داشت: میزان منابع مصوب ویژه محرومیت‌زدایی برای ۳۱ شهرستان در ایران  ۱۰۰ میلیارد تومان که شهرستان نهبندان خراسان‌جنوبی هم مشمول این فهرست است.

وی خاطرنشان کرد: با تخصیص این منابع ویژه محرومیت‌زدایی و دیگر منابع از سرفصل‌های استانی و ملی کمی زخم محرومیت در نهبندان الیتام یابد.

انتهای پیام /۶۹۰۷۵/ب


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + بیست =