«روزه‌خواری» منکری غیرقابل انکار/ «رحیم‌آبادی»: در مقابل تذکر لسانی احساس ترس نکنید

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، ماه رمضان یکی از ماه‌های پر از خیر و برکت است که در آن روزه‌داران با تحمل تشنگی و گرسنگی تا حدودی از درد و رنج محرومان آگاه می‌شوند و اجر اخروی خود را چند برابر می‌کنند و در این ماه همه در سر سفره الهی میهمان هستند و فقیر و غنی در این راستا قرار می‌گیرند.

احترام و ارزشی که برای این ماه در سالیان گذشته وجود داشت دیگر اکنون دیده نمی‌شود و برخی به راحتی در بین مردم اقدام به روزه‌خواری می‌کنند و به این کار خود افتخار نیز می‌کنند.

پایبندی به اعتقادات در گذشته بیشتر از امروز بوده به طوری که برخی از افراد مؤمن شاید سه ماه رجب، شعبان و رمضان را پشت سر هم روزه می‌گرفتند اگر چه فعالیت آن‌ها از امروز خیلی بیشتر بوده است.

با ورود ایدئولوژی غرب به جامعه امروز بسیاری از اعتقادات مذهبی زیرسؤال رفته و این افکار جوانان را بیشتر تحت تأثیر قرار داده و بین آن‌ها و اسلام فاصله انداخته است به گونه‌ای که برخی از جوانان منکر بسیاری از فرهنگ‌های اسلامی هستند و چه بسا در مقابل آن قدم علم کرده و مقاومت می‌کنند.

یکی از این افکار غلط در گروهی از نسل جوان امروز بی‌توجهی به ماه رمضان و بی‌اهمیتی به روزه‌داری و تبلیغ روزه‌خواری در جامعه است.

گروهی از افراد جامعه به سبب بیماری که دارند توانایی روزه گرفتن را ندارند ولی همین افراد نیز نباید در میان عموم مردم اقدام به روزه‌خواری کنند چراکه این موضوع نوعی بی‌احترامی به روزه‌داران قلمداد می‌شود.

در این وضعیت در برخی از موارد اگر امر به معروفی و نهی از منکری صورت گیرد مورد برخورد جدی از طرف روزه‌خوار قرار می‌گیرد.

«لیلا افضلی» یکی از شهروندان بیرجندی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس، اظهار داشت: امروز به بازار روز رفتم برای خرید منزل و در آنجا شاهد روزه‌خواری بودم.

وی با بیان اینکه نباید جامعه طوری باشد که با این صحنه‌ها روبرو شویم، تصریح کرد: باید سازمان یا ارگانی باشد که با این منکرات برخورد کند.

این شهروند بیرجندی با بیان اینکه این صحنه را فرزندم نیز مشاهده کرد، یادآور شد: اینگونه صحنه‌ها ذهن کودکان را نسبت به اسلام دچار خدشه می‌کند، انگار برخی از افراد از آمدن ماه رمضان بی‌اطلاع هستند چراکه به مشتریان نیز تعارف می‌کنند.

وی با بیان اینکه اسلام در خطر افتاده است، افزود: مسئولان بیشتر به این مسائل توجه کنند چراکه جوانان جامعه در سیاه‌چال غرب گرفتار شده‌اند.

«رضا ذوالفقاری» یکی دیگر از شهروندان بیرجندی گفت‌و‌گو با فارس، اظهار داشت: رمضان ماه پربرکتی است که در آن بارانی از الطاف الهی بر سر بشر سرازیر می‌شود.

وی با بیان اینکه برخی از افراد هنوز ارزش این ماه را درک نکرده‌اند، تصریح کرد: آن‌ها به راحتی در میان مردم اقدام به روزه‌خواری می‌کنند.

این شهروند بیرجندی با اشاره به وسایل ارتباط جمعی که اکنون به راحتی در دست همه قرار گرفته است، یادآور شد: این وسایل است که جوانان را به بی‌راهه کشانده و دشمن با تبلیغات خود علیه اسلام آن را از چشم جوانان انداخته است.

ذوالفقاری با بیان اینکه در گذشته کمتر کسی بود که در ماه رمضان روزه نگیرد، ادامه داد: بیشتر کسانی که مریض بودند و توانایی روزه‌داری نداشتند روزه نمی‌گرفتند و همان‌ها نیز از این امر بسیار ناراحت بودند که از این فضیلت الهی عقب مانده‌اند.

وی با اشاره به نفوذ فرهنگ غرب در جامعه، افزود: فرهنگ غرب چنان در میان مردم رخنه کرده است که چه بسا روزه‌خواری می‌کنند بلکه به این کار خود نیز می‌بالند.

این شهروند بیرجندی با بیان اینکه جوانان امروز شست‌وشوی مغزی خورده‌اند، اضافه کرد: مسئولان با تمام توان باید جلوی تبلیغات دشمن را بگیرند.

ذوالفقاری با بیان اینکه برای رسیدن به این انقلاب خون‌های زیادی ریخته شده است، متذکر شد: ما مدیون شهدا هستیم و باید جلوی بی‌بند و باری را بگیریم.

حجت‌الاسلام‌ «مهدی رحیم‌آبادی» دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان‌جنوبی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس، اظهار داشت: تذکر به روزه‌خواران و جلوگیری از این امر به عهده نیروی انتظامی گذاشته شده است.

وی با بیان اینکه روزه‌خواری در همه جا ممنوع و اجرای واجبات بر عهده خود فرد است، مطرح کرد: در ابتدا خود مردم باید امر به معروف کنند و در مواردی که می‌بینند فردی منکری را انجام می‌دهد با صحبت به او تذکر دهند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه در احکام شرعی امر به معروف و نهی از منکر یکی از اصول مهم است که باید در جامعه انجام شود، تبیین کرد: کسانی که تخلف می‌کنند، کارشان اشتباه است و تذکر لسانی یکی از راه‌های جلوگیری از منکرات است.

رحیم‌آبادی با اشاره به اینکه مردم نباید در مقابل تذکر لسانی احساس ترس کنند و از امر به معروف و نهی از منکر دوری کنند، عنوان کرد: در این ماه قرآن فراوان خوانده می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر یکی از سفارشات قرآن است که باید به آن عمل کنیم و این ستاد نیز در این زمینه همکاری لازم را با مردم دارد.

انتهای پیام/۶۹۰۷۱/ب/م


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − هجده =