طرح تغذیه رایگان دانش‌آموزان اجرا می‌شود/ کمبود نیروی انسانی را رفع می‌کنیم

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، «عباس نجار» سرپرست مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش ظهر امروز در آیین تکریم مدیرکل و معارفه سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی، اظهار داشت: سال‌هاست در آموزش و پرورش جذب متوسط رو به بالا نداشتیم.

وی بیان داشت: در دولت‌های قبل ورودی به تربیت معلم را بسته بودند به‌طوری که ظرفیت ۲۵ هزار نفری دانشگاه فرهنگیان به ۳ هزار نفر رسید یعنی نمی‌خواستند کاری انجام شود و برخی پست‌ها حذف و مربی پرورشی سال‌ها جذب نشده بود که مشکلات فرهنگی امروز جامعه برگرفته از همین اقدامات است.

سرپرست مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش مطرح کرد: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته بنا داریم از ظرفیت دانشجویان وزارت بهداشت در ارتباط با مربیان بهداشت و سلامت بهره ببریم تا دغدغه در این زمینه کاهش یابد.

نجار با بیان اینکه مناطق کمتر توسعه‌یافته و مرزی در اولویت سهمیه جذب نیروی انسانی هستند که با محوریت بومی‌گرایی انجام می‌شود، اضافه کرد: طبق قانون از طریق آزمون استخدامی و دانشگاه فرهنگیان می‌توان نیروی مورد نظر آموزشی را تأمین کرد و استان‌هایی مانند خراسان‌جنوبی در اولویت قرار گرفتند.

وی ادامه داد: با توجه به مرزی بودن خراسان‌جنوبی سهمیه قابل توجهی در نظر گرفته شده که امیدواریم بخش قابل توجهی از این دغدغه چندین ساله را مرتفع کند.

سرپرست مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش از شروع تغذیه رایگان دانش‌آموزان با توجه به اهمیت سلامت دانش‌آموزان خبر داد و مطرح کرد: این موضوع سال‌ها تعطیل شده بود دوباره شروع خواهد شد زیرا اعتقاد داریم سوء‌تغذیه و اینگونه ضعف‌ها اجازه بروز خلاقیت را به دانش‌آموز نخواهد داد.

نجار با تأکید بر اینکه کمبود نیروی انسانی را با عناوین مختلف رفع خواهیم کرد، افزود: طرح رتبه‌بندی معلمان با همدلی و همفکری و پشتکار کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس این قانون با تأکید بر مناطق روستایی، مرزی و عشایری تصویب و برای معلمان این مناطق امتیازات ویژه‌ای در نظر گرفته شده است.

وی در پایان گفت: با پیش‌بینی رشد جمعیت دانش‌آموزی تا سال ۱۴۰۴ برنامه‌ریزی کاملی صورت گرفته و براساس رشد جمعیتی میزان نیازهای تحصیلی از جمله کلاس درس به نوسازی مدارس اعلام شده است.

انتهای پیام/۳۶۳۵/ب


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 4 =