تامین آب جزو مهم‌ترین نیازهای روستائیان خراسان جنوبی است

استاندارخراسان جنوبی گفت: تامین آب مهم ترین نیاز روستائیان این استان است که مسئولان کشور باید در این راستا تلاش کنند.

خبر طبس:استاندارخراسان جنوبی گفت: تامین آب مهم ترین نیاز روستائیان این استان است که مسئولان کشور باید در این راستا تلاش کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس،وجه الله خدمتگزار در دیدار معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا اظهار کرد: وزارت نیرو باید در تدوین لایحه بودجه سال ۹۴ کل کشور و نیز برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی موضوع تامین آب روستاهای کشور و نیز مناطق روستایی خراسان جنوبی را در برنامه کاری خود قرار دهد.

وی افزود: با مذاکراتی که در کمیسیون توسعه مرز در کشور صورت گرفته است مسئولان  ذی ربط به این نتیجه رسیدند که به هر قیمت ممکن باید جلوی مهاجرت روستائیان خصوصاً مرزنشینان به شهرها گرفته شود.

خدمتگزار  با بیان اینکه خراسان جنوبی جزو امن ترین استان های کشور است، گفت: بخش اعظمی از این امنیت مرهون حضور هوشمندانه مرزنشینان در روستاهای مرزی است بنابراین تثبیت جمعیت در روستاهای مرزی به معنی تقویت امنیت پایدار در استان است.

وی با اشاره به اینکه تامین آب روستاهای استان از جمله بدیهی ترین نیازهای این عزیزان است، گفت: وزارت نیرو باید از فرصت ایجاد شده بهترین استفاده را داشته باشد و در تدوین لایحه بودجه سال ۹۴ کل کشور و نیز برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی موضوع تامین آب روستاهای کشور و نیز مناطق روستایی خراسان جنوبی را در برنامه کاری خود قرار دهد.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در سفر اخیر معاون راهبردی رئیس جمهور به استان ۸میلیارد تومان اعتبار برای آبرسانی به روستاها جذب شده است، گفت: در حال حاضر به دلیل خشکسالی های چند سال اخیر۴۵۰ روستا در استان بوسیله تانکر آبرسانی می شوند.

وی با اشاره به اینکه در جلساتی که با وزیر نیرو برگزارمی شود مباحث مربوطه را با جدیت پیگیری خواهیم کرد، گفت: امیدواریم مشکل تامین آب استان با تلاش و جدیت مسئولان ذی ربط در مرکز و پیگیری مسئولان استانی هرچه زودتر مرتفع شود.

خدمتگزار گفت: باتوجه به وضعیت فعلی به ویژه در روستاهای مرزی باید حداقل های معیشت برای مرزنشینان و روستائیان  در این منطقه فراهم شود تا از مهاجرت آنها به شهرها و ایجاد حاشینه نشینی جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه خشکسالی های چند سال اخیر مردم استان به ویژه روستائیان و کشاورزان مناطق مرزی را با مشکلات جدی مواجه ساخته است افزود: باید زمینه های ماندگاری و ثبات جمعیت در مناطق مرزی و روستائیان این منطقه فراهم شود چرا که حضور این عزیزان در مناطق مرزی علاوه بر ایجاد امنیت از حاشیه نشینی و بروز بسیاری از آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی خواهد کاست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 + 19 =