اختصاص ۳۰ میلیارد ریال به بقاع متبرکه خراسان جنوبی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی از اختصاص اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال به بقاع متبرکه از محل اعتبارات ملی در سال جاری خبر داد و گفت: این اعتبار در بقاعی که دارای طرح جامع هستند، صرف می‌شود.

خبر طبس:مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی از اختصاص اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال به بقاع متبرکه از محل اعتبارات ملی در سال جاری خبر داد و گفت: این اعتبار در بقاعی که دارای طرح جامع هستند، صرف می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس،محمد‌طاهر گرایلی بعد از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: سنددار کردن موقوفات از فعالیت‌های اساسی بوده که در دستور کار سازمان اوقاف قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه طی سه سال گذشته برای بیش از یک‌هزار و ۶۰۰ موقوفه در خراسان جنوبی سند صادر شده است، تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون نیز برای ۳۲۷ موقوفه در استان سند اخذ شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی اضافه کرد: همچنین در حال حاضر نقشه‌های UTM ،۶۴۰ موقوفه تهیه شده و در حال طی مراحل صدور سند برای این موقوفات هستیم.

ثبت ۶۰ موقوفه جدید در خراسان جنوبی

گرایلی از ثبت ۶۰ وقف جدید طی ۶ ماه نخست سال جاری در استان خبر داد و گفت: ارزش ریالی این وقف‌ها ۴۰۲ میلیون تومان برآورد شده است.

وی با بیان اینکه بیشترین این موقوفات در شهرستان بیرجند با ۲۲ مورد وقف بوده است، یادآور شد: در حال حاضر ۷ هزار موقوفه در خراسان جنوبی شناسایی شده‌اند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی به برنامه‌های این اداره کل در ماه محرم اشاره کرد و گفت: طی این ماه ۱۸۰ مجلس روضه با همکاری سازمان اوقاف برگزار می‌شود که ۶۰ مورد از این مجالس در زندان بیرجند اجرا می‌‌شود.

گرایلی، طرح بصیرت عاشورایی را از دیگر برنامه‌های اوقاف در ماه محرم عنوان کرد و افزود: در این ماه حدود ۱۲ برنامه از مراسم عزاداری شهرستان‌های مختلف استان تهیه و در شبکه استانی خاوران و شبکه سراسری قرآن پخش می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین طی ماه محرم سه مجلس تعزیه در حسینیه امام رضا‌(ع) بیرجند اجرا می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان اینکه بعضی از مکان‌های مذهبی شهر بیرجند مورد بی‌مهری واقع شده‌اند، تصریح کرد: حسینیه امام رضا(ع) یکی از این مکان‌ها است که تاکنون آنچه در توان سازمان اوقاف بوده در آن انجام داده است، اما ساختمان آن نیاز به توجه بیشتر دارد.

گرایلی اضافه کرد: بقعه متبرکه امامزادگان باقریه بیرجند نیز بهترین پتانسیل را برای تبدیل به قطب فرهنگی دارد که مورد بی‌مهری مردم و مسئولان قرار گرفته است به گونه‌ای که حتی بعضی از شهروندان هیچ آگاهی‌ نسبت به آن ندارند.

وی از اختصاص اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال به امامزادگان خراسان جنوبی از محل اعتبارات ملی در سال جاری خبر داد و افزود: این اعتبار برای فعالیت‌های عمرانی بقاعی که دارای طرح جامع هستند صرف می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر در ۷۵ بقعه متبرکه استان عملیات عمرانی در حال انجام است.

گرایلی، پیشگیری از بیماری‌ها، طلاق، ایجاد زمینه ازدواج آسان، کمک به خانواده زندانیان، اشتغال و ترغیب و تشویق به تکثیر نسل و حمایت از دانش‌آموزان نخبه را از بیشترین نیازهای وقف استان برشمرد.

وی خاطر نشان کرد: را‌ه‌اندازی GTS  در تمامی موقوفات و نصب تابلو در مورد مشخصات موقوفه و وقف‌کننده آن برای تمامی موقوفات در استان از دیگر برنامه‌های اداره کل اوقاف در سال جاری است.

منبع:فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + 8 =