واقعه طبس، شکست عملیات پنجه عقاب در برابر اراده الهی بود

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از طبس، «جواد قناعت» استاندر خراسان جنوبی امروز در مراسم گرامیداشت سالروز شکست آمریکا در صحرای طبس اظهار داشت: در حادثه ۱۳ آبان ۱۳۵۸ لانه جاسوسی آمریکا به تصرف دانشجویان خط امام(ره) درآمده بود، تعدادی گروگان در این لانه دستگیر شده بودند که کشور آمریکا به دنبال آزادسازی این گروگان‌ها بود.

وی با اشاره به اینکه پنجم اردیبهشت سال ۱۳۵۸ یادآور یکی از تلخ‌ترین حواث برای آمریکا در رویارویی با ملت ایران است، اضافه کرد: دولت آمریکا برای آزادسازی این گروگان‌ها یکی از گسترده‌ترین، پرهزینه‌ترین و پیچیده‌ترین عملیات نظامی را به عنوان «پنجه عقاب» طراحی کرد و در این عملیات به تعبیری به دنبال بازسازی و افزایش اعتبار مخدوش شده خودش نیز بود، همچنین برای این عملیات بهترین، بالاترین و قوی‌ترین امکانات خود را پای کار آورد و میلیاردها دلار هم هزینه کرد.

وی گفت: در این برهه زمانی آمریکا به شکل یک طرفه، تمام محاسبات سیاسی و اقتصادی خودش را با ایران قطع کرده بود و هیچ امیدی به آزادسازی گروگان‌ها از مسیر دیپلماسی خود نداشت و به همین خاطر برای آزادی آنان عملیات نظامی توسط کارتر برعلیه ایران طراحی شد و نام این عملیات و یا تجاورز نظامی را «پنجه عقاب» گذاشتند.

استاندار خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: بالگردها به همراه هواپیماهای نظامی آمریکا هزار کیلومتر در عمق خاک ایران فرود آمده بودند و هیچ العکس عملی در ایران وجود نداشت و در این خصوص به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از یکی از پاسگاه‌های نظامی مبنی بر حضور و عبور بالگردها و هواپیماهای خارجی هم توجه نشد.

قناعت افزود: آمریکایی‌ها با بررسی‌های قبلی که انجام داده بودند و اطلاعاتی که از طریق عوامل نفوذی خود دریافت کرده بودند، این محل که یک فرودگاه متروکه جنگ جهانی دوم است، برای سوختگیری و آمادگی برای ادامه مسیر عملیات خود پیش‌بینی می‌کنند.

وی متذکر شد: گروهک‌های ضد انقلاب داخلی در آن زمان هم کورکورانه دستورات اربابانشان را عملی و ماهرانه جو و فضا را برای تجاوز آمریکا آماده می‌کنند که البته این ۲ خط مطلب چقدر شبیه فضای کنونی است، الانی که غربی‌ها و نظام سلطه برعلیه نظام جمهوری اسلامی ایران تهاجم انجام می‌دهد و برخی از غرب‌زدها و نفوذی‌ها زمینه برای تهاجم دشمنان آماده می‌کنند.

قناعت با بیان اینکه در صورت موفقیت آمریکا در تجاوز و عملیات پنجه عقاب، احتمال آسیب رساندن به مراکز نظامی و حساس کشور و همچنین آسیب دیدن نهال نوپای انقلاب وجود داشت، اضافه کرد: اما در این منطقه به امر خداوند متعال توفان شن مامور حفاظت از انقلاب و خون شهدا شد و حادثه پنجم اردیبهشت ماه در تاریخ این سرزمین جاودانه شد.

وی افزود: پس از شکست سپاه ابرهه در مکه، خداوند بعد از ۱۴۰۰ سال توفان شن را مامور کرد که به داد مردم مظلوم و انقلابی ایران برسد.

وی با تاکید بر اینکه شکست مفتضحانه آمریکا در حادثه پنجم اردیبهشت ماه چیزی جزء امداد و مدد الهی نبود، اضافه کرد: امروز نظام و انقلاب اسلامی ملت ایران در اوج عزت در جهان می‌درخشد و کشور مثلا ابرقدرت آمریکا در ذلت، فروپاشی و اضمحلال است.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه باید از این حادثه تاریخی جهان بشریت الگو بگیرد و این حادثه قدرت مطلق الهی، سستی، مکر و کید دشمنان انقلاب را آشکار کرد، افزود: در بعد داخلی آمریکا هم کارتر با شکست در این عملیات نتوانست بر رقیب جمهوری خواه خود پیروز شود چرا که اعتبار هیات حاکمه آمریکا و مردم این کشور را از دست داد.

قناعت اظهار داشت: امام راحل در خصوص حادثه صحرای طبس فرموده‌اند: «کارتر باید بداند که با این عمل بسیار ناشیانه حیات سیاسی خودش را به صفر رساند و از رییس جمهوری باید قطع امید کند» و اینک «نباید بیدار شوند آنهایی که به معنویات توجه ندارند و به این غیب ایمان نیاوردند، (چه کسی) این هلیکوپترهای آقای کارتر را که می‌خواستند به ایران بیایند، ساقط کرد؟ ما ساقط کردیم؟ شن‌ها ساقط کردند، شن‌ها مامور خدا بودند، باد مامور خداست».

وی با اشاره به اینکه در حقیقت در سال ۵۸ یکبار دیگر شکست مفتضحانه آمریکا تحت عنوان عملیات پنجه عقاب را در برابر اراده خداوند متعال دیدیم، اضافه کرد: ظاهرا شهرستان طبس یک ویژگی خاص دارد و دومین شکست آمریکا در این منطقه هم دستیابی به پهباد آرکیو ۱۷۰ آمریکا بود، امیدواریم در سومین شکست آمریکا در شهرستان طبس شاهد نابودی و اضمحلال آمریکا در عرصه بین المللی باشیم.

استاندار خراسان جنوبی به فعالیت جریان نفاق پس از شکست عملیات نظامی آمریکا در صحرای طبس اشاره کرد و گفت: آنان دستور بمباران و حمله نظامی به این منطقه را می‌دهند برای اینکه قرار نیست این اسناد مهم امنیتی و با ارزش و هلی کوپترهای سالمی که در این منطقه مستقر بود به دست نیروهای انقلاب در ایران برسد.

قناعت ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان منتظر القائم و شهید حسن باقری هم گفت: شهید حسن باقری اولین خبرنگاری بود که از روزنامه جمهوری اسلامی ایران وارد صحرای طبس شد و مطالب و خاطرات این شهید بزرگوار از این حادثه شنیدنی و خواندنی است.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه دوم اردیبهشت ماه مصادف با سالروز تاسیس سپاه پاسداران بود که به فرمان امام راحل(ره) این نهاد انقلابی، مردمی و برخاسته از آرمان‌های انقلاب شکل گرفت، اظهار داشت: روز دوم اردیبهشت یادآور گام‌های راسخ و استوار مردانی است که همواره در تاریخ انقلاب اسلامی حماسه آفریدند و سپاه همواره همراه و یاور مردم بوده و از هیچ کمکی در کنار سایر نیروی‌های مسلح به مردم ایران دریغ نکرده است.

وی با اشاره به بیانات امام راحل(ره) در خصوص سپاه پاسداران هم گفت: ایشان می‌فرمایند که «اگر سپاه نبود، کشور هم نبود» یا اینکه «من سپاه را بسیارعزیز و گرامی میدارم و چشم من به شماست».

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: سپاه پاسدران از ابتدای تاسیس تاکنون همواره جزو ارکان و عناصر تفکیک ناپذیر نظام و انقلاب بوده و به همین خاطر همواره مورد نفرت و کینه دشمنان قرار گرفته به گونه‌ای که آمریکا در سال ۵۸ به صورت قطعی سپاه را لیست گروه‌های تروریستی قرار داد.

قناعت افزود: کارنامه درخشان سپاه در چهار دهه گذشته انقلاب حکایت از خدمتگذاری و دفاع از آرمان‌های انقلاب و مقابله هوشمندانه با تهدیدها و فتنه‌ها دشمنان دارد.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید جبهه جهانی مقاومت، شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی هم گفت: امروز نیروی‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران در اوج قدرت و اقتدار قرار دارند.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه امروز جمهوری اسلامی ایران کانون اصلی قدرت در خاورمیانه است، اضافه کرد: امروز به برکت رهبری‌های پیامبرگونه امام راحل و مقام رهبری و به برکت خون شهدا، استقامت و پایداری مردم ایران و آمادگی نیروی‌های مسلح، حرف اول در منطقه را نظام جمهوری اسلامی ایران می‌زند.

قناعت افزود: امروز ابرقدرت‌های جهان نمی‌توانند نقش تاثیرگزار جمهوری اسلامی در تحولات منطقه را نادیده بگیرند، جمهوری اسلامی نسل جدیدی از جمله شهید حججی‌ها را در مکتب شهید سلیمانی تربیت کرده است.

وی با اشاره به اینکه رویش‌های جدید در ایران اسلامی، نسل مدافعان حرم را تربیت کرده که حضور آنان در دفاع از حرم ائمه اطهار(ع) دنیا را متحیر کرده است، اظهار داشت: امروز کشور ایران با قدرت به سوی آینده گام بر می‌دارد و آنهایی که دم از بن بست می‌زنند، خودشان به بن بست رسیده‌اند.

قناعت خاطرنشان کرد: رویش‌های انقلاب اسلامی به مراتب بیشتر از ریزش‌های انقلاب است، رویش‌ها و ریزش‌ها نشان از پویایی انقلاب است.

وی عنوان کرد: قدرت بی‌بدیل جمهوری اسلامی ایران معادله قرن را با چالش مواجه کرده است و ایران کشور تاثیرگزار در امنیت منطقه است، ما امروز شاهد انتقال نرم پیام انقلاب به اقصی نقاط دنیا هستیم و امروز کشورهای منطقه و کشورهای اسلامی ایران را الگوی خود قرار داده‌اند.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف به خصوص درعرصه نظامی در شرایط تحریم به وجود آمده است، اضافه کرد: علیرغم تمام مشکلات، تحریم‌های فلج کننده و هوشمندانه از سوی آمریکا، در این شرایط کشور دارد مسیر پر اقتدارش را با امید با نشاط به سمت جلو ادامه می‌دهد که نشان از توجه خداوند متعال به ایران اسلامی است.

انتهای پیام/۳۶۳۵/ب


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − 5 =