یک ملت، یک سخن "تا آخر کنارتان هستیم"

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، روز قدس روزی مختص به مردمان سرزمین‌های اشغالی نیست بلکه روزی متعلق به همه مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان است و روز مقابله مستضعفین با مستکبرین و مقابله ملت‌ها با ابرقدرت‌هاست. روزی است که باید به همه قدرت‌ها هشدار دهیم که اسلام دیگر تحت سیطره شما و عمال خبیث شما نیست. روز حیات اسلام است.

روز قدس یکی از برجسته‌ترین یادگار‌های امام خمینی(ره) است که اعلام حمایت از مردم مظلوم و سربلند فلسطین طی سالیان گذشته روز جهانی قدس را به جایگاهی برای مقابله با همه اشکال زورگویی، غصب و جور و ستم مبدل کرده است و می‌توان ادعا کرد که امروز؛ فریادی که در روز جهانی قدس بر علیه استبداد بلند می‌شود، تنِ پوشالی سلطه را می‌لرزاند.

همانطور که رهبر معظم انقلاب بارها بیان فرموده‌اند راهپیمایی عظیم و پُرشکوه مردم در روز قدس، حرکت نمادین عظیمی بود که یقیناً در عرصه سیاست عالم و در مقابله با استکبار، تأثیرات عمیقی را باقی گذاشته است و خواهد گذاشت. ایشان در یکی از سخنرانی هایشان مطرح کردند: «روز قدس را گرامی بدارید و آن را بزرگ بشمارید. البته تبلیغات جهانی منعکس نمی‌کنند؛ نکنند. آن کسانی که در زندان‌های فلسطینی هستند، به ما گفته‌اند که از شعار شما و حضور شما و مشت گره‌کرده شما -که حاکی از نیت و عزم صادقانه شماست- احساس قوت و قدرت می‌کنند و ایستادگی می‌نمایند. آن کسی که در پشت دیوار‌های زندان فلسطینی است، باید احساس تنهایی نکند، تا بایستد. آن زن و مردی که در کوچه‌ها و خیابان‌های بیت‌المقدس و نوار غزه و شهر‌های دیگر فلسطین اشغالی مورد تهاجم اراذل و اوباش صهیونیست است، باید احساس کند که شما پشت سرش هستید، تا بتواند مقاومت کند.»

امسال پس از دو سال وقفه در برگزاری باشکوه این راهپیمایی جهانی، مردم بیرجند آمدند تا با برگزاری پرشور این راهپیمایی بار دیگر ندای حق‌خواهی امت اسلامی را به گوش جهانیان برسانند. تمهیدات لازم برای برپایی این همایش باشکوه آزادی‌خواهی پیش‌بینی شده است، محدودیت‌های ترافیکی به‌منظور برگزاری هرچه بهتر و منظم‌تر راهپیمایی روز قدس در خیابان‌های منتهی به مسیر راهپیمایی از میدان شهدا تا مسجد امام حسین(ع) در خبابان پاسداران شده است.

هنوز چند دقیقه‌ای به شروع راهپیمایی نمانده بود که انبوهی از جوانان و نوجوانان پرچم هایی با تصاویر از مسجدالاقصی را برافراشته بودند. روی همه این پرچم‌ها شعارهایی مانند «مرگ بر اسرائیل» و یا «الموت للاسرائیل» هک شده بود.

طنین فریاد مرگ بر اسرائیل در بیرجند

«فاطمه» یکی از زنان دانشجوی جوانی است که به همراه همسرش در راهپیمایی روز قدس در آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان حضور یافته و با مشت های گره خورد شعارهای مرگ بر اسرائیل و مرگ بر استکبار را تکرار می کند، در گفتگو با خبرنگار فارس در بیرجند می گوید: کودکان مظلوم فلسطینی که سال‌هاست در چنگال رژیم صهیونیستی به اسارت گرفته شده‌اند و طعم شیرین امنیت را نچشیده‌اند روزی با حمایت‌های مسلمانان جهان از جمله در رأس آن ملت ایران علیه جنایات اسرائیل به زودی پیروز خواهند شد.

وی که باور دارد هر ایرانی آزاده‌خواهی باید برای آزادی قدس به میدان عمل بیاید می‌افزاید: امروز پس از گذشت ۴۳ سال از اقدام امام (ره) در تعیین روز قدس حمایت از حقوق قانونی مردم مسلمان فلسطین به یک خواست جهانی تبدیل شده است و امروز در آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان که ماندگارترین روز حمایت از آرمان های به حق مردم فلسطین است، مردم با حضور در راهپیمایی حمایت خود از فلسطینیان را در برابر دیدگان جهانیان به رخ مستکبران جهان خواهند کشید.

اسرائیل ۲۵ سال آینده را نخواهد دید

یکی دیگر از راهپیمایان نیز با اشاره به اینکه به فرموده مقام معظم رهبری اسرائیل ۲۵ سال آینده را نخواهد دید، می گوید: مردم مؤمن بیرجند بار دیگر بر اساس وظیفه دینی و ایمانی خود در راهپیمایی روز قدس شرکت کرده‌اند و پر شور تر از سال های قبل با مشت‌های گره کرده جنایات رژیم غاصب صهیونیستی را محکوم می‌کنند.

«مجید اسداالهی» با تاکید بر اینکه جوانان بیدارتر از هر روز در مقابل طرح های شوم استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی ایستاده‌اند، می افزاید: امروز فریاد «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر آمریکا» جای جای کشور و جهان پیچیده و جلوه‌گاهی از وحدت و یکپارچگی برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه این روزها شاهد اوج‌گیری خباثت‌ها و وحشیگری‌های رژیم غاصب صهیونیستی علیه ملت آزاده فلسطین و تعرض به مسجدالاقصی هستیم و همین امر حضورمان در راهپیمایی روز قدس را ضروری کرده است، تأکید می کند: حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس یک تکلیف بوده و کمترین کاری است که می توانیم برای آزادسازی قدس و مسجد الاقصی به عنوان قبله مسلمانان انجام دهیم.  

مردم استان خراسان جنوبی اعم از پیر و جوان، مرد و زن، ورزشکار، کارمند، روحانی، دانشجو و کارگر امروز جمعه به صحنه آمدند تا نشان دهند در برابر ظلم و ستم مستکبران سر خم نکرده‌اند و همچنان در مسیر آرمان‌های خود حرکت می‌کنند و در هر کجایی جهان مظلومی باشد از او حمایت خواهند کرد.

یکی دیگر از راهپیمایان هم که با فرزند خردسالاش حضور دارد، می گوید: قدس قلب محور مقاومت است و مقاومت محو شدنی نیست. امروز پیام ما به اسرائیل این است که ما ملت امام حسین(ع) هستیم و ما ملت شهادتیم و بدانید قدس پیروز است و رژیم صهیونیستی و اسرائیل به زودی نابود است.

حمایت از مظلوم در آموزه های اسلامی

خداوند در آیات قرآن به‌صراحت اعلان جنگ علیه ظالمان و مستکبران عالم کرده و مومنان و جامعه اسلامی را بر آن ترغیب و تشویق بلکه به عنوان وظیفه الهی تکلیف کرده است. به سخن دیگر آموزه‌های اسلامی بر آن است تا به ندای هر مظلوم و مستضعفی در هر جای عالم پاسخ مثبت داده و به حمایت آنان بپردازد. از همین رو امیرمومنان علی(ع) در آخرین وصیت خویش به فرزندانش در هنگام شهادت می‌فرماید: وَ کُونَا لِلظَّالِمِ خَصْماً وَ لِلْمَظْلُومِ عَوْناً؛ دشمن ظالم و یاور مظلوم باشید.(نهج‌البلاغه، نامه ۴۷) و چنانکه از این عبارت مولا مشخص است در این حدیث مطلق ظالم و مظلوم را گفته و‌ اشاره‌ای به دین و مذهب و نژاد و رنگ آنان نکرده است.

در این میان حمایت از مسلمانان حکم قرآنی و اسلامی است و بر هر مسلمان و دولت اسلامی است تا به حمایت از مسلمانان در هر جای جغرافیای عالم اقدام کند و در این امر کوتاهی جایز نیست. این سیاست قطعی نظام اسلامی در حوزه سیاست خارجی است که باید به آن به عنوان تکلیف و وظیفه شرعی نگاه و عمل کند.

براساس این نگرش کلان دینی، جمهوری اسلامی نیز یکی از اصول سیاست خارجی خود را حمایت از مظلو‌مان عالم قرار داده است، چنانکه در بیانات رهبری معظم انقلاب چنین منعکس شده است: «ما هر مقداری که بتوانیم از مظلوم حمایت می‌کنیم و هر مقداری که توانایی‌های ما و وسع ما باشد وظیفه‌ ما است؛ اسلام به ما گفته است که «کُن للِظّالِمِ خَصماً وَ لِلمَظلومِ عَونا» – این سفارش امیرالمؤمنین است – ما نمی‌گوییم «اُنصُر اَخاکَ ظالِماً اَو مَظلوما» – این شعار جاهلی است؛ می‌گفتند اگر برادرت ظالم هم هست یا مظلوم است، باید از او دفاع کنی و حمایت کنی – قرآن این را نمی‌گوید؛ معرفت اسلامی این را منع می‌کند. نخیر؛ ظالم هر کسی بود باید با او مقابله کرد و جلوی ظلم او را گرفت؛ مظلوم هرکسی هست باید از او حمایت کرد. (بیانات در دیدار مسئولان نظام و سفراى کشورهاى اسلامى۲۶/۲/ ۱۳۹۴)  

انتهای پیام/۳۶۳۵


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + 19 =