بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های خراسان جنوبی خالی از بیمار کرونایی شد

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، غلامرضا شریف زاده، امروز جمعه ۹ اردیبهشت به رسانه های گروهی اعلام کرد: در شبانه روز گذشته مجموعا از ۱۵۲ آزمایش مولکولی تشخیص کرونا در استان و تست سریع انجام شده ۲۲ مورد مثبت جدید شناسایی شد.

وی افزود: از این تعداد ۲ مورد از بشرویه، ۷ مورد از بیرجند، یک مورد سربیشه، ۴ مورد از طبس، ۲ مورد فردوس و ۶ مورد از قاین شناسایی شدند و از شهرستان‌های خوسف ، درمیان، زیرکوه، سرایان و نهبندان مورد جدیدی از ابتلا به کرونا گزارش نشد.

به گفته وی در حال حاضر ۱۶ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که ۶ نفر کرونا مثبتند.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در استان با بیان اینکه برای اولین بار از ابتدای شیوع کرونا موردی از بیماران کرونایی در icu بیمارستانهای استان بستری نیست و مریض بدحال کرونایی نیز وجود ندارد، افزود:  در شبانه روز گذشته مورد جدیدی از فوت ناشی از این بیماری نیز گزارش نشد و  همچنان دهمین روز بدون فوتی در استان سپری می شود. 

وی گفت: در حال حاضر مجموع موارد فوت ناشی از این بیماری همچنان هزار و ۴۴۶ نفر است.

شریف زاده با بیان اینکه تاکنون ۵۸۵ هزار و ۴۲۲ نفر دز اول واکسن را تزریق کردند، افزود: تاکنون ۵۲۸ هزار و ۸۰۶ نفر دز دوم و ۲۱۹ هزار و ۹۵۷ نفر دز سوم واکسن را در خراسان جنوبی دریافت کردند. 

انتهای پیام/۳۶۳۵


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 5 =