آرمان‌های جمهوری اسلامی ایران در گرو علم و نخبه‌پروری است

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، «آیت‌الله سید علیرضا عبادی»، نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی امروز در دیدار با رئیس و جمعی اعضای بنیاد نخبگان استان اظهار داشت: انسان به طور ذاتی موجودی بوده نیازمند به علم و دانش است.

وی با بیان اینکه از نظر روحی انسان به گونه‌ای آفریده شده که دارای حس کنجکاوی است، تصریح کرد: در خلقت انسان هیچ‌گونه بیهودگی وجود ندارد بلکه همه آن با هدف و غایت بوده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی افزود: براساس نیاز زندگی، بشر باید همه چیز را از طریق علم بیاموزد و علم راهنمای انسان بوده و اگر تعلیم و تعلم نباشد حتی حرف زدن را هم نمی‌آموزد.

عبادی یادآور شد: اما انسان‌ها از نظر استعداد با یکدیگر متفاوت بوده و آنچه مهم می‌باشد کشف استعدادهای انسان است.

وی با اشاره به اینکه کشف استعداد و پرورش استعداد جزو امور مهم در حوزه علم است، اضافه کرد: انسان از جهت روحی و جسمی نیاز به علم دارد اما توجه به علم مفید و فواید علم بسیار حائز اهمیت است.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه مشکلاتی که امروز در جهان وجود دارد همه آنها به وسیله نخبگان انجام شده و این در زمانی بوده که دانش آنها به دست دیگران افتاده و استفاده مفیدی از آن نشده است، یادآور شد: در دانش هم باید علم مفید و هم فواید آن مطرح باشد.

عبادی دانشمند را افراد امین جامعه دانست و افزود: رشد جامعه در گروه علم، کشف و پروش استعدادها و نخبه‌پروری است.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه سلیقه‌ای برخورد کردن دولت‌ها ایجاد مشکل برای جامعه کرده است، گفت: خوشبختانه امروز مردم، نظام، نخبگان، مجلس و دولت ایران همه در یک سو قرار گرفته که این امر در تحقق شعار سال با ورود جدی نخبگان بسیار مؤثر خواهد بود.

عبادی با تأکید بر اینکه دولت و دانشگاه‌ها باید در کنار هم قرار گیرند تا مشکلات کشور با کمک نخبگان حل شود، اضافه کرد: حضور نخبگان در تمام صحنه‌ها نویدبخش این بوده که حداکثر استفاده از نخبگان صورت گیرد.

وی ادامه داد: نزدیکی دانشگاه‌ها و مسؤولان و مدیران دستگاه‌های اجرایی می‌تواند در حل مشکلات منطقه راهگشا باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی به فراهم شدن زمینه نگهداری و حفظ نخبگان در داخل کشور تأکید و خاطرنشان کرد: باید شرایطی مهیا شود تا شاهد مهاجرت نخبگان به کشورهای دیگر نباشیم و از وجود نخبگان در داخل کشور برای ساخت آینده استفاده شود.

انتهای پیام/۶۹۰۲۷


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + 10 =