معرفی برترین دوچرخه‌سواران تریال خراسان‌جنوبی

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، مسابقات دوچرخه‌سواری تریال قهرمانی خراسان‌جنوبی انتخابی اعزام به رقابت‌های کشوری برگزار شد.

 در این ماراتن استانی فقط ۱۴ رکاب‌زن رده‌های سنی نوجوانان(زیر ۱۶ سال) و جوانان(زیر۱۹ سال) شهرستان‌های بیرجند و بشرویه در  پیست دوچرخه سواری شهید «محسن حججی» بیرجند به رقابت پرداختند.

«سجاد بیدختی» بر سکوی قهرمانی مسابقات دوچرخه‌سواری تریال رده نوجوانان خراسان‌جنوبی ابستاد، «نیما جعفری» نایب قهرمان شد و «ابوالفضل دهقانپور» به مقام سوم دست یافت.

در رده سنی نوجوانان این رویداد ورزشی خراسان‌جنوبی «مهدی نصرآبادی» حائز رتبه نخست شد، «امیر ارسلان مشفقی» به مقام دوم رسید، «محمد زیبایی» جایگاه سوم را به‌دست آورد، «عباد غلامی و محمدرضا قنبری» مقام چهارم مشترک را کسب کردند.

در مراسم اختتامیه مسابقات قهرمانی دوچرخه‌سواری تریال خراسان‌جنوبی انتخاب تیم اعزامی استان به رقابت‌های کشوری با حضور «سیده‌اعظم اسلامی» معاون توسعه ورزشی اداره‌کل ورزش و جوانان، رؤسای هیأت دوچرخه‌سواری استان و شهرستان بیرجند از نفرات برتر با حکم قهرمانی و هدایای ارزنده‌ای تجلیل شد.

نکته قابل توجه و حائز اهمیت که در مسابقات قهرمانی خراسان‌جنوبی انتخابی تیم‌های استانی متأسفانه نادیده گرفته می‌شود و مسئولان اداره‌کل ورزش و جوانان نیز چشم‌پوشی می‌‌کنند موضوع عدم شرکت حداقلی‌ ورزشکاران شهرستانی است.

در این رویداد ورزشی خراسان‌جنوبی آن هم انتخابی اعزام نماینده‌های استان به رقابت‌های کشوری از ۱۱ شهرستان فقط ورزشکاران ۲ شهرستان بیرجند که میزبان و بشرویه حضور داشته‌اند.

تاکنون از اینگونه مسابقات در سایر رشته‌های ورزشی در خراسان‌جنوبی به کرات‌ برگزار شده و که متأسفانه مشارکت حداقلی شهرستان‌های استان(حتی کمتر از نصف تعداد شهرستان‌های استان ) را در بر‌ داشته است.

حال براساس چه معیار و سنجشی‌ می‌توان ادعا کرد که برگزیدگان این‌گونه مسابقات همان بهترین‌های کل استان محسوب می‌شوند و نماینده حداکثری ورزشکاران آن رشته مدنظر هستند.

عدم شرکت ورزشکاران تمامی شهرستان‌ها در مسابقات استانی جای بررسی و پیگیری دارد که آیا اطلاع‌رسانی گسترده‌ای نشده یا اینکه برخی از هیأت‌های شهرستان‌ها غیر فعال‌ و استعدادهای بالقوه ورزشی فدای کم‌کاری و عدم نظارت متولیان این حوزه دارد.

انتهای‌پیام/۶۹۰۱۴/ب


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − 7 =