۵۰۰ هزار فرصت شغلی در کشور ایجاد می‌شود

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، حبیب‌اله آسوده، معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) و مسئول زکات کشور ظهر امروز در جلسه تجلیل از خیران و نیکوکاران خراسان‌جنوبی، اظهار داشت:  وقتی کمیته امداد راهبری می‌کند مؤسسات شکل گرفته و این فرهنگ جاری می‌شود.

وی رسالت کمیته امداد را ارائه خدمات به همه دانست و تصریح کرد: کمیته امداد فرهنگ‌سازی می‌کند و آن را ترویج می‌کند.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور ادامه داد: بسیاری از دانش‌آموزان محروم که جزو هیچ نهاد حمایتی نیستند و باید آن‌ها هم دیده شوند.

آسوده با بیان اینکه کمیته امداد به سبب بهره‌مندی از ظرفیت ماه رمضان برای ترویج فرهنگ کمک به ایتام به عنوان مبنای دینی استفاده می‌کند، افزود: اکنون در مسیر جدید توانمندسازی قرار گرفته‌ایم.

وی با بیان اینکه توانمندسازی چند وجهی و چند بعدی بوده است، اضافه کرد: در بحث توانمندسازی فرهنگی در حال حاضر ۷۰۰ هزار دانش‌آموز در سطح کشور با کمک دولت و مردم تحصیل می‌کنند.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور گفت: برنامه ما این بوده که بازمانده از تحصیل نداشته باشیم.

آسوده با بیان اینکه ۵۰ هزار دانشجو با همت مردم و دولت تحصیل می‌کنند، تصریح کرد: توانمندسازی اقتصادی مهم‌ترین رکن بوده و در سال گذشته ۳۰۰ هزار فرصت شغلی توسط کمیته امداد و با همت دولت و مردم برای نیازمندان ایجاد شده است.

وی یادآور شد: چیزی که نیازمندان نیاز دارند فرصت معیشت و رشد بوده که خیران این فرصت‌ها را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهند.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور ادامه داد: امسال برنامه اشتغال و تکلیف کمیته امداد کشور ایجاد ۵۰۰ هزار فرصت شغلی بوده که به سیستم کشور ابلاغ شده است.

آسوده با بیان اینکه ترویج فرهنگ خیر، احسان و توانمندسازی و آنچه امروز به دنبال آن هستیم مردمی‌سازی خیر و احسان است، افزود: براساس این موضوع مراکز نیکوکاری کمیته امداد شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه بیش از ۹ هزار مرکز نیکوکاری در کشور وجود دارد، اضافه کرد: از این میزان ۵۰ درصد آن‌ها در مساجد و بقیه در جوار مساجد فعالیت دارند.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور با بیان اینکه برنامه‌ای برای افزایش مراکز نیکوکاری نداریم، گفت: برای رسیدن به چارچوب استاندارد با منطق عقلانی و ظرفیت منطقه در مسیر توسعه کمی همراه با کیفیت در مراکز نیکوکاری گام بر می‌داریم و با پشتیبانی از خیران تخصصی باید تلاش کرده تا مراکز نیکوکاری تخصصی شکل بگیرد.

آسوده با بیان اینکه در حال حاضر کمیته امداد توفیق ارائه خدمت به ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار خانواده نیازمند را دارد، یادآور شد: حدود یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از افراد زیرپوشش امداد کشور توسط مراکز نیکوکاری حمایت می‌شوند.

وی با بیان اینکه در مجموع ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر زیرپوشش کمیته امداد هستند، خاطرنشان کرد: هدف کمیته امداد توانمندسازی نیازمندان است.

انتهای پیام/۶۹۰۲۷/ب


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده − 9 =