خودکفایی ۵۴ هزار خانواده تحت حمایت کمیته امداد در حوزه اشتغال

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، حبیب‌اله آسوده، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد کشور عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: شبکه خیران با کمیته امداد در چند قالب همکاری می‌کنند.

وی یکی از طرح‌هایی که خیران در آن با کمیته امداد همکاری می‌کنند طرح اکرام ایتام و محسنین است، تصریح کرد: در حال حاضر یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار حامی در سطح کشور وجود دارد که حدود ۴۰۰ هزار فرزند یتیم و محسنین را تحت حمایت دارند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد کشور با بیان اینکه بخش دیگری از خیران در قالب صدقات با کمیته امداد همکاری دارند، یادآور شد: در قالب صدقات خانگی حدود ۵ میلیون صندوق صدقات در منازل و محل کسب و کار مردم وجود دارد.

آسوده ادامه داد: بخش دیگر از خیر و احسان در قالب زکات بوده و در طی سال گذشته یک‌هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان زکات در کشور جمع‌آوری شده است.

وی از فعالیت ۹ هزار مرکز نیکوکاری در حوزه تخصصی و عمومی در سطح کشور خبر داد و یادآور شد: عاملان این مراکز نیکوکاری ۶۰ هزار نفر هستند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد کشور اضافه کرد: در سال ۱۴۰۰ در مجموعه این چهار بخش بعلاوه صدقات جمع‌آوری شده از صندوق‌های معابر بیش‌از ۱۰ هزار میلیارد تومان در سه بخش نقد، کالا و خدمات بوده است.

آسوده ادامه داد: از این میزان بیش‌از ۵۰ درصد آن از طریق شبکه‌های مردمی مراکز نیکوکاری جمع‌آوری شده و تحت نظارت کمیته امداد به نیازمندان کمک شده است.

وی در مورد موضوع تخصصی شدن مراکز نیکوکاری گفت: در حال حاضر ۲۰ درصد از مراکز نیکوکاری فعال در کشور در حوزه‌های تخصصی فعالیت دارند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد کشور بیان داشت: آمار ورودی به کمیته امداد در شرایط کرونا افزایش یافته است.

آسوده با بیان اینکه وضعیت خراسان‌جنوبی در مباحث خیرخواهانه و کمک‌های مردمی وضعیت خوبی است، یادآور شد: سرانه کمک به ایتام در استان بیش‌از ۹۰۰ هزار تومان ماهانه و در کشور کمتر از ۷۰۰ هزار تومان است.

وی با اشاره به اینکه یکی از رویکردهای اصلی کمیته امداد توانمندسازی مددجویان تحت پوشش است، تصریح کرد: توانمندسازی در سه حوزه ازدواج، آموزش و تحصیل و حوزه اشتغال در کمیته امداد پیگیری و انجام می‌شود.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد کشور ادامه داد: حوزه اشتغال از فضای اقتصادی جامعه تأثیرپذیر بوده بنابراین کمیته امداد برای این حوزه برای اینکه مشاغل دچار مشکل نشوند از آنها صیانت می‌کند.

آسوده یادآور شد: تا پایان سال ۱۴۰۰ تعداد ۵۴ هزار خانواده کمیته امداد در حوزه اشتغال به خودکفایی رسیده‌اند.

وی واگذاری صندوق‌های صدقات محلات به مراکز نیکوکاری را جزو برنامه‌های جدی معاونت توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد کشور عنوان کرد و گفت: قرار است براساس این طرح کمک‌هایی که از طریق این صندوق‌ها از هر محله‌ای جمع‌آوری می‌شود در همان محل برای نیازمندان هزینه شود.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد کشور با بیان اینکه در شرایط کرونا وضعیتی ایجاد شده تا از روش‌ها نوین استفاده بیشتری شود که در این راستا کمیته امداد نیز در سال ۱۴۰۰ لینک‌های صدقه الکترونیک را ایجاد کرده است، یادآور شد: در سال گذشته حدود ۳ میلیون کد QR ایجاد شده است.

آسوده با اشاره به اینکه سال گذشته بیش‌از ۱۳۵ هزار وسایل گرمایشی و سرمایشی بین خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد کشور توزیع شده است، افزود: همچنین در این مدت ۷ هزار سری جهیزیه در بین نوعروسان تحت حمایت این نهاد در کشور اهدا شده است.

وی با بیان اینکه بیش‌از ۱۹ هزار واحد مسکونی در سال گذشته به نیازمندان تحت پوشش کمیته امداد واگذار شده است، اضافه کرد: در حال حاضر بیش‌از ۷۰۰ هزار دانش‌آموز و ۵۰ هزار دانشجو تحت پوشش کمیته امداد در کشور هستند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد کشور گفت: به هیچ وجه وجوهات مردم از شهری به شهر دیگر منتقل نمی‌شود و در هر منطقه برای نیازمندان خود آن منطقه هزینه می‌گردد.

آسوده خاطرنشان کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته سرانه‌ای که برای اکرام ایتام در نظر گرفته شده امسال ۷۵۰ هزار تومان و طرح محسنین ۵۰۰ هزار تومان است.

انتهای پیام/۶۹۰۲۷   


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − 12 =