فشارهای تبلیغاتی دشمن نشان از هدف‌گذاری صحیح طرح یارانه‌ها

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، جواد قناعت، استاندار خراسان‌جنوبی امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها اظهارداشت: این طرح اول به اشتباه به عنوان طرح حذف ارز ترجیحی در کشور مطرح می‌شد ولی عنوان درست این طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها است.

وی تصریح کرد: براساس این طرح قرار نیست که یارانه دولت حذف شود بلکه یارانه‌ای که قبلاً به واردکنندگان داده می‌شده در حال حاضر به مصرف‌کننده پرداخت می‌شود.

استاندار خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه در تمام دنیا اینگونه بوده که یارانه دولت یا به تولیدکننده یا به مصرف‌کننده و یا این زنجیره داده می‌شود، افزود: در ابتدا در ایران این یارانه به واردکننده داده می‌شد و بعد از آن دولت دنبال این بود تا این ارز به سفره مردم بیایید اما چون این ریل‌گذاری اشتباه بوده، یارانه در مسیر خود قرار نگرفت و به جامعه هدف نمی‌رسید و با اینکه شاهد افزایش یارانه‌ها بودیم اما فشار بر مردم بیشتر شده و فقیر فقیرتر و سرمایه‌دار سرمایه‌اش بیشتر می‌شد.

قناعت به موضوع آرد و یارانه‌ای که دولت برای آن پرداخت می‌کند اشاره کرد و گفت: قیمت هر کیلو آرد برای دولت ۱۳ هزار تومان تمام می‌شود اما برای نانوایان ۱۲ هزار توامان و برای صنوف ۱۰ هزار تومان از برای آرد یارانه پرداخت می‌شد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه یک سری تحولات جهانی ایجاد و در جهان، امنیت غذایی در حال تهدید بوده و جنگ روسیه و اوکراین نیز مزید بر علت شده و همچنین آردی که در کشور ایران برای آن سوبسید داده می‌شد حدود دو سوم آن از طریق دلالان در مرزهای کشور فروخته می‌شده و عملا کشورهای همسایه از یارانه‌ای که دولت ایران برای آرد پرداخت می‌کرده بهره‌مند می‌شدند.

استاندار خراسان‌جنوبی با بیان اینکه باید روزی این جراحی بزرگ در کشور انجام می‌گرفت، یادآور شد: به گفته کارشناسان حوزه اقتصادی الان اگر این جراحی انجام نشود باید نظام چند سال دیگر تمام منابع مالی خود را برای شارژ ارز ۴۲۰۰ تومان هزینه کند و این ارز هم تنها یک سوم آن به سفره مردم باز می‌گردد و مابقی آن در کشورهای همسایه هزینه می‌شود.

 قناعت با اشاره به اینکه دولت رئیسی در اجرای این طرح به فکر منافع خود نبوده و بلکه منافع نظام را در نظر داشته است، اضافه کرد: این طرح در واقع پاشنه آشیل نظام و کشور است.

وی افزود: اجرای این طرح تصمیم نظام بوده و سران سه قوه، نهادهای انقلابی و همچنین بسیاری از بزرگان اعلام پشتیبانی از دولت در اجرای این طرح کرده‌اند.

استاندار خراسان‌جنوبی به فرمایش امام (ره) مبنی بر اینکه اگر بخواهید درستی موضوعی را بسنجید ببیند که دشمنان چه می‌گویند اشاره کرد و گفت: در راستای اجرای این طرح در این چند روزه تمام رسانه‌های معاند اشک تمساح می‌ریزند و این طرح را به آتش گرفته و بمباران تبلیغاتی می‌کنند که این نشان از درستی طرح است.

قناعت با بیان اینکه هر نوع تغییری یک سری مقاومت‌ها و نگرانی‌هایی برای مردم به دنبال دارد که در این بین وظیفه مسؤولان اطلاع رسانی و اقناع‌سازی اطلاعاتی است، یادآور شد: این اطمینان به مردم داده می‌شود که با اجرای این طرح جای هیچ گونه نگرانی نیست.

وی با اشاره به اینکه در قبال حذف یارانه آرد این یارانه مستقیم به نانوا داده می‌شود، افزود: در این راستا دستگاه‌های پزی توسط نخبگان بومی در حال تهیه بوده و از استان‌ها لیست نانوایی‌ها گرفته شده که با استقرار این دستگاه، قیمت نان برای شهروند همان قیمت قبلی بوده و یارانه براساس میزان فروش نان توسط نانوایی‌ها به نانوایان پرداخت می‌شود.

استاندار خراسان‌جنوبی یادآور شد: در آینده نیز کارت‌های هوشمندی طراحی که  افراد بتوانند از طریق این کارت‌ها کالاهای اساسی خود را خریداری کنند.

قناعت با بیان اینکه با اجرای این طرح به جای اینکه به کالاها یارانه تعلق بگیرد به خود مردم این یارانه در طی دو ماه  پرداخت شده تا خود مردم برنامه‌ریزی کنند، اضافه کرد: برای سه دهک اول هر نفر ۴۰۰ هزار تومان و برای دیگر دهک‌ها نفری ۳۰۰ هزار تومان ماهانه پرداخت شده بعد از این دو ماه کالا برگ به مردم داده می‌شود تا هم جلوی فساد گرفته شده و هم شاهد افزایش نقدیندگی در جامعه نباشیم تا تورم کاهش یابد.

وی تصریح کرد: این طرح بسیار ضد تورم بوده و سبب افزایش قدرت خرید مردم و کاهش فساد می‌شود.

استاندار خراسان‌جنوبی گفت: فشارهای دشمن نشان از هدف‌گذاری صحیح این طرح در کشور است.

قناعت با اشاره به اینکه باید مردم نسبت به اجرای این طرح توجیه شوند، خاطرنشان کرد: گروه‌های مرجع مختلف که اثرگذار بوده در این راستا باید همکاری کنند.

انتهای پیام/۶۹۰۲۷


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − یازده =