استاندار خراسان جنوبی: با تمام ظرفیت از گروه‌های جهادی حمایت می‌کنیم

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، جواد قناعت چهارشنبه شب در کارگروه بسیج سازندگی خراسان جنوبی که با حضور رییس سازمان بسیج سازندگی کشور برگزار شد با اشاره به مهمترین مصوبات این کارگروه، اظهار داشت: یکی از رزمایش‌های بزرگ خدمت به مردم در هفته بسیج سازندگی، رزمایش « جهادگران فاطمی» است که در خراسان جنوبی نیز این رزمایش با حضور گروه‌های جهادی مختلف در سراسر استان در حال برگزاری است.

وی افزود: مجموعه استانداری و فرمانداران هر نوع کمکی که مورد نیاز برای برگزاری هر چه بهتر این رزمایش باشد، دریغ نخواهند کرد و حمایت‌های لازم را انجام خواهند داد.

استاندار خراسان جنوبی همچنین در خصوص یکی از مصوبات این جلسه مبنی بر اختصاص بخشی از اعتبارات تبصره ۱۶ برای محرومیت‌زدایی بسیج سازندگی در استان هم گفت: در این خصوص نیز مساعدت و همسویی کامل را با بسیج سازندگی خواهیم داشت.

قناعت در خصوص نصب پنل‌های خورشیدی در استان برای کمک به اقتصاد خانوارهای کم برخوردار که توسط بسیج سازندگی اجرایی خواهد شد، هم گفت: مدیران و متولیان امر، شناسایی خانوارهایی که آمادگی برای نصب این پنل‌ها را در نقاط مختلف استان دارند، به صورت خیلی فوری انجام دهند و نتیجه را به کارگروه اعلام کنند.

وی در خصوص تامین زمین برای ساخت قرارگاه جهادی و همچنین ساخت بیمارستان ۱۰۰ تختخوابی توسط سپاه در استان نیز گفت: با محوریت معاونت امور عمرانی استانداری جلسه‌ای ویژه و فوری برای این موضوع با مدیرکل راه و شهرسازی استان برگزار کنند و زمین‌های مورد نیاز تامین شود.

قناعت ادامه داد: باید طرح بیمارستان ۱۰۰ تختخوابی توسط مجموعه سپاه در استان احداث شود چرا که ضعف زیرساختی در حوزه بهداشت داریم.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه معرفی صنایع دستی و اشتغال‌های خرد و خانگی ایجاد شده توسط بسیج و همچنین برگزاری کلاس‌های آموزشی ویژه این موضوع، قول مساعدت و همکاری لازم را داد و افزود: در خصوص پروژه‌های مشترک بین شرکت آب و فاضلاب و بسیج سازندگی، روند کار با همان شتاب قبلی برای آبرسانی به روستاهای محروم و دورافتاده دنبال شود.

استاندار خراسان جنوبی در خصوص همکاری جهاد کشاورزی استان با بسیج سازندگی برای اجرای طرح از آبخیز تا جالیز نیز گفت: این طرح نیز یک فرصت طلایی برای استان است که باید نهایت استفاده از آن برای کمک به توسعه استان در بخش کشاورزی را ببریم.

قناعت با بیان اینکه در خصوص محرومیت‌زدایی یک نگاه یکپارچه و متوازن در استان مدنظر است، گفت: درخواست ما این است که برخی طرح‌های نیمه تمام دولت که در استان روی زمین مانده با همکاری بسیج سازندگی با اولویت و اهمیت موضوع به اتمام برسد.

 وی تصریح کرد: در خصوص شناسایی محله حاشیه شهر برای زدن قرارگاه توسط بسیج سازندگی و محرومیت‌زدایی از آن محله هم یک تیم اجرایی حرفه ای و قوی کار را در دست بگیرد و نقاطی که معرفی می‌شود با اولویت و ضرورت کار را پیش ببرند.

قناعت افزود: به شکل کلی این موضوعات در این کارگروه مصوب شد اما نیاز است با مشارکت بسیج سازندگی و استانداری خراسان جنوبی نحوه اجرای مصوبات در کارگروه تخصصی دنبال شود.

وی با اشاره به اینکه هماهنگی و همدلی بین قوای سه گانه و دولت و بسیج و سپاه در کشور کم نظیر و کم سابقه است، گفت: همین اتحاد و همدلی بین تمام نیروهای دولتی و بسیج و سپاه در خراسان جنوبی هم وجود دارد که باید از این فرصت طلایی بهترین استفاده را برای توسعه و پیشرفت همه جانبه استان برد.

 استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: دستگاه‌های اجرایی استان باید فرصت همدلی بین مسوولان را غنیمت شمرده و عقب ماندگی‌های چندین ساله استان را در این فرصت محدود خدمت به مردم جبران کنند.

انتهای پیام/۳۶۳۵


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − هشت =